onsdag 27 januari 2010

Erfarenhet


Erfarenhet är det namn man ger sina misstag, har någon okänd tänkare sagt.
-
Anta och jag talar ofta om vad vi skulle ändra på om vi fick leva om våra liv och få ta med oss de erfarenheter vi har idag.
-
Vi är eniga om att vi skulle ändra på en del saker och samtidigt säkert göra nya oanade dumheter.
-
Personligen skulle jag satsa mer på utbildning för att få ett intressant jobb. Mina flummiga drömmar var ganska ouppnåeliga när jag var ung. Man formas av den tid och miljö man växer upp i, så det fick duga med en kontorsutbildning.
-
När det gäller familj, så skulle jag inte vilja ändra någonting. Familjen är det bästa i mitt liv och den är jag väldigt glad över.
-
Både mannen och jag tycker att vi gjort en del fega val i livet. Vi borde ha vågat mer, men äventyrlig är ingen av oss.
-
Det är inte av erfarenhet jag låter bli att gå ut i dagens snöstorm. Det är bara för att jag inte behöver.
-
Till sist:
Till den som firar födelsedag i dag. Grattis och var rädd om dig. Du behövs!!
-
Hej då!
-

3 kommentarer:

Anta S sa...

Visst vore det intressant att vara ung, men ha den livserfarenhet och vishet(?) och det förstånd(?) som åren gett en. Men man skulle säkert begå nya, fräscha dumheter, "återvinna" vissa gamla och, i bästa fall, undvika de värsta man gjort.
Fortfarande gör jag ibland misstag och felaktiga val - trots min samlade "klokskap".
Det är väl DET som kallas att "bara vara människa".

Sirpa sa...

Tack så mycket kära svärmor. Jag har nu lagt på mig ytterligare ovärderlig erfarenhet som följer med ett ytterligare år av liv.

Annica sa...

Hittade detta av en slump bland alla mina urklipp och det passade ju bra i sammanhanget.

"Erfarenheter betalar man dyrt för, fast man kunde fått dem billigt av sina grannar."
(Armeniskt ordspråk)