onsdag 6 januari 2010

Vita vidder

När blir slalombyxorna populära igen?
-
Ännu en kall dag i vår stad. Finns det då något bättre än att sätta sig i soffan och njuta av längdskidåkning och skidskytte.
-
Jag har alltid tyckt om att se på skidtävlingar. Tidigare, innan det fanns teve, lyssnade vi på radioreferat från tävlingar. Pappa var så engagerad att han satt och förde protokoll över åkarnas tider och då gällde att hålla tyst så han kunde höra siffrorna.
-
Martin Lundström vann OS-guld på 18 kilometer 1948 och mamma var brylling eller syssling till honom, så han var en alldeles speciell favorit.
-
1959 gick SM på skidor i Skellefteå. Nisse,mina småbröder och jag lånade pappa Svens bil och åkte ner till Schtaan och såg Assar Rönnlund vinna tremilen.
-
I dag har skidskyttet blivit en ny favoritsport, tack vare svenska framgångar och inom en kvart är det dags för damstafett, så därför slutar jag nu.
-
Lev väl!

2 kommentarer:

Annica sa...

Vad glad jag är som kan strunta i all sport på TV! Jag ägnar mig i stället åt att motionera själv. Riktig hårdkörning! (Om du inte tror mig så kolla mina bloggar "Motionera mera" från i går och "Borttappat: Sex hekto" från i söndags.)

Gunnel sa...

Ack, vore jag som du! Här hårdkörs inte alls och tappas ingenting.