torsdag 2 september 2010

Om jag hade pengar...

77 män och 12 kvinnor i denna stad har mer än en miljon i årsinkomst enligt Aftonbladet. Nästan alla är okända namn för mig, förutom Landshövdingen, en läkare och en hockeyspelare.
Självklart är de värda sina pengar. Landshövdingen jobbar säkert många övertidstimmar för sitt stora län. Han har långa resor och mycket representation och kring nyår bjuder han alla som vill komma hem till honom på kaffe och kakor. Det lär vara mycket populärt.

För en man som vill vara fin inunder.
-
Det känns också tryggt med en hockeyspelare som tjänar bra. Det är ju hans ansvar att se till att vi inte åker ner under något obehagligt streck, där så kallade experter säger att vi ska hamna.
-
Jättegrattis till er som lyckats förhandla er till en bra inkomst. Konstigt nog är jag inte avundsjuk, för pengar ger ingen lycka, det gör det bara lite lättare att vara olycklig.
-
Den sista meningen är inte min egen utan tagen ur någon av mina många citatböcker.
-
Ha en bra dag!


9 kommentarer:

Annica sa...

"Hellre rik och frisk än fattig och sjuk." Den franska författarinnan Francoise Sagan tror jag sa ungefär så här: "Jag gråter hellre i en Rolls-Royce än i en Volkswagen."

Lycka kommer inte från ett fett bankkonto, även om det kan göra livet lättare. Men ibland kan ju t o m pengar orsaka olycka. Många rika säger att de var mycket lyckligare när de hade det knapert.

Och hälsa, det bästa av allt, går inte att köpa - men den bästa vården.

Gunnel sa...

Annica: Ska vi styla upp oss och gå på Landshövdingens kalas till nyår? Kakorna lär vara superba, dock icke bakade av honom själv.

Peter sa...

På tal om hockeyspelare så har det visst spelats en match i skaikhallen med ett förväntat resultat.

Annica sa...

Kakfesten blir hemmavid. Jag är icke stajlbar.

Gunnel sa...

Du äger ju en långklänning inköpt för Amerikaresa 1975. Den är sällan använd och skulle passa bra. Min långkjol från samma period finns inte längre i garderoben. Förresten är det nog ingen som skulle märka oss även om vi kommer i jeans.
Tycker själv att gå på fika hos Landshövdingen vore ett bra projekt och ett ämne att senare blogga om.

Anonym sa...

Eller som en av de 12 kvinnorna lär ha sagt:
Stor K** är klen tröst i fattigt hem.

Anders sa...

Peter: Inte konstigt att AIK torskade. Strax innan matchen såg vi en av spelarna tvärstanna på gågatan framför Kronans Droghandel, slå på varningsblinkersen och rusa in på apoteket. Sent ute i formtoppningen tydligen.

Gunnel sa...

Nykterhet lär inte vara spelarnas starka sida. När får vi se en hockeyspelare gå ut med att han är nykterist.

Anders sa...

En av AIK:s hockeyspelare finns med på KD:s kommunlista. Är han nykterist månntro?