fredag 24 september 2010

En vanlig vecka

Den här veckan har tidningarna varit fulla med eftervalsanalyser där man försöker förstå varför Socialdemokraterna förlorade så stort. Det finns många åsikter om varför det hände och bara hemma hos oss har mannen ett svar och jag ett annat.
Alla experter har tippat Luleå Hockey som ett av de fyra bottenlagen i årets Elitserie. Men tydligen har laget bestämt sig för att innan de ramlar ner, ska de starta i toppen. Kul för oss så länge det varar. Tids nog kommer ångesten.

Hemma hos oss har vi den här veckan utökat maskinparken. Det tillkom en lövsug för 500 kronor inköpt på Claes O. och mycket välbehövlig enligt en mig närstående person.
-
Till sist ett citat ur "Gud som haver barnen kär."
Om man gifter sig måste det vara för att man älskar någon mera än sig själv. Det blir inte lätt!
-
Fredagshälsningar!


9 kommentarer:

Yvonne sa...

Måste få rapport om lövsugen fungerar till belåtenhet.Skulle behöva en själv!

Gunnel sa...

Nisse är nöjd, men tror att påsen där löven hamnar kan vara lite för vek.

Malena sa...

Det gör ingenting om påsen är lite för vek, bara stången är stadig!

Gunnel sa...

Malena, jag tog din kommentar på fullt allvar, min man tog det som en fräckis. Vem har rätt?

Malena sa...

I likhet med Benny Hill skulle det aldrig falla mig in att kommentera vem av makarna Lindberg som har rätt eller fel.

Gunnel sa...

Du har uttryckt dig väldigt fiffigt i alla fall. Vi tycker naturligtvis att vi båda har rätt tolkning.

Peter sa...

I all ödmjukhet konstaterar jag att serieledningen är intakt och avståndet till kusinen från landet ökar allt mer.

Annica sa...

Kan man inte köpa en lövblås i stället? Löven landar då snyggt på grannens tomt. Och han kanske har både stadig påse och stång.

Och så ett grattis till Luleå Hockey! Seger mot HV71! Snyggt!

Gunnel sa...

Det finns lövblåsare. Mänskliga sådana och de saknar säkert all tänkbar stadga.

Peter, det är bra att du är ödmjuk, men jag tror inte att din ödmjukhet är lika stor och äkta som min.