tisdag 21 september 2010

Ny uniform


Äntligen fick min man beträda catwalken. Iklädd snygg skjorta och tröja gick han mellan borden och visade upp sig. Han och de andra mannekängerna mottog folkets applåder för sin fina uppvisning.
-
Modevisningen skedde långt ifrån Paris, närmare bestämt i en kvartersgård i närområdet, och kläderna var för folk med pondusmidja och kärlekshandtag. Alltså för den grupp av människor, som jag tillhör, som inte kan bära HM:s figurnära plagg.
-
Jag kom hem med en polotröja och en väst. Det är min standardutrustning och ingen har någonsin sett mig i något annat.
-
Trevlig kväll!

6 kommentarer:

Annica sa...

Heja Nisse! Det är aldrig för sent att starta en modellkarriär.

Kära bloggerskan, påståendet att ingen någonsin har sett dig i annat än polotröja och väst var inte riktigt sant. Visserligen är det ett tag sedan, men jag har flera gånger sett dig i kjol och blus. Förresten tror jag det finns bildbevis här på bloggen att du varit mycket snofsig i annat än "standardutrustningen".

Lennart sa...

Frun har bakat tunnbröd och mjukkakor i dag. För en stund sedan smög jag in och tog med mej en varm mjukkaka. Lite bregott på och så var den dagen räddad. Midjan blir bara större och större, men en läkare kallade det livskvalitet.
Nisse är ju normalviktig och elegant så din beskrivning med kärlekshandtag var väl lite överdriven?

Annica sa...

Åh, hembakt varm mjukkaka med Bregott! Plötsligt dreglar jag som en Sankt Bernhardshund. Lennart, du skulle inte ha nämnt mjukkakorna.

Grannfrun sa...

Nonsens. Jag har sett dig i blus och kjol. Det är ett tag sedan men jag minns att jag sa till dig att du var jättesöt. Vill gärna se dig i de plaggen fler gånger, kanske när vi ses vid mitt kaffebord.

Gunnel sa...

Lennart: Liksom föregående kommentator dreglar jag efter den varma mjukkakan med smör.

Annica: Kan du verkligen ha sett mig i kjol. Det måste vara under min tid i posten då vi hade postal kjol och kavaj. Men den var fin och jag trivdes i den.

Guben min var jättestilig i dag och har nog missat en karriär som modell.

Grannfrun: Ska leta i garderoben och se om jag kan överraska dig någon dag.

Yvonne sa...

Ja,Nisse var hur stilig som helst,det kan jag intyga!!!Tänk när vi hade postkläderna.Då behövde man inte fundera över vad man skulle ta på sig på morgonen.Västen var kanon och jag hade till och med kavaj ibland.Tänka sig!