fredag 10 september 2010

Fredagsbubbel

Nu börjar TV-soffan bli nersjunken igen. "Hem till gården" sänds 5 dagar i veckan, "Idol" lika många dagar, "Halv-åtta hos mig" sänds 4 dagar i veckan och dessa program är ett måste. Ännu mer fulltecknat blir det när valet är över och många sevärda program återkommer.
Min man försvann i går, det gör han ganska ofta, så jag är inte särskilt orolig. Nu hade han för första gången i höst besökt sitt absoluta favoritställe som är Coop Arena. Hockeyn gick före Maria Wetterstrand och jag förundrades.

Jag gjorde Svenska Dagbladets test på Internet för att få svar på vilket parti jag skulle rösta på. När jag var klar framträdde Maud Olofsson på skärmen och sa med sin bestämda röst: "Visste du att du var Centerpartist." Nej, det visste jag inte och jag hoppas att jag har glömt det innan jag går till vallokalen.
-
Tjingaling!


13 kommentarer:

Lennart sa...

Nog måste du ha haft en svart stund när du hamnade hos Maud. Du försöker kanske ha intelligentare åsikter än din man, men då måste du ju inse att du misslyckats.
Jag blev distriktsmästare i abborrfiske. Får troligtvis inget pris men äran är stor.
Var till Umeå igår med svärfar, 24 mil enkel väg till lasarettet. Där har ni en liten fördel i Luleå.

Lennart sa...

Även jag gjorde testet på Svenska Dagbadet. Fick en fin hälsning av Lars Ohrly. 49,8 %
vänsterpartist. Frun provade också och hamnade på 48% Ohrly. Roger Nilsson i Springliden har nog påverkat oss. Testet visar väl egentligen var man hamnar om man svarar för fort på frågorna.

Yvonne sa...

Hjälp---Maud?
jag gjorde en test på en sait och kom fram till att jag var Moderat---Så otroligt,urbota dumt!!!Jag klickade bort testet fort som attan!!!

Gunnel sa...

Stort grattis Lennart till distriktsmästerskapet. Du är nog den första i vår familj som lyckats med en sådan prestation.

Jag var Centerpartist till 60% och KD till 59%. Jag fattar ingenting. Nisse var 50% vänster och i andra hand FI.

Yvonne: Kan vi vara borgare? Nej, det är säkert fel på testerna.

Annica sa...

Grattis Lennart till DM-titeln!

Testerna har inte fel! Möjligen testarna. ;o)

Lennart sa...

Nu är jag upprörd! Nu bråkar dom om Björn Afselius uppträdande i Mellanström med 50.000 kr från landstinget. Mellanström ligger 2 mil från Arjeplog och 25 mil från Luleå När fick dom senast se en artist. Kulturens hus ???

Peter sa...

Men Lednnart, inte är de väl så desperata i Mellanström att de bjuder in ett lik att uppträda? Björn Afzelius dog 1999. Visserligen låter det som ett dött ställe, men så illa kan det väl ändå inte vara. Kan det ha varit hans gamle proggkompis Wiehe du menar?

Lennart sa...

Som synes är det lätt att skriva fel när man är upprörd, men det kunde ju ha varit Jerry Williams eller någon annan. Det är själva saken som upprör mej. Landstinget betalar ju norrbottensteatern som Arjeplogarna inte har så mycket glädje av. Det var Wiehe jag menade!

Gunnel sa...

Annica: Har du testat.

Lennart: Bråket kom sig av att någon tyckte att Wiehe var politiskt kontroversiell, vilket är som att sila mygg och själva kameler eftersom Landstinget ger massor av pengar till Norrbottensteatern som i sin tur spelar politisk teater. Åtmintone var man känd för det under tidigare år. Jag förstår din ilska!

Gunnel sa...

själva kameler ska alltså vara svälja kameler. Det är fel på mina tangenter.

Lasse sa...

hrmmmmm om mor riktigt lägger manken till kanske hon erinrar sig att hon har en son med dubbla DM-guld. Förvisso i volleyboll i mitten på 80-talet,men ändå.

Skamsen moder sa...

Men Lasse förlåt!! Skammens rodnad färgar mina kinder röda! Fick du någon pokal?

Lasse sa...

Pokalerna hamnade nog på kansliet, men medaljerna finns kvar. Ett annat stort idrottsligt ögonblick var när jag i länslaget spöade Västerbotten.