måndag 20 september 2010

Dagen efter

Det är "dagen efter" och alltid finns det väl något att vara glad över. Till exempel fick vår egen Kalle P egen majoritet i kommunen.
-
Det är verkligen "dagen efter", när 5,7% eller ca 350.000 personer röstat på Sverigedemokraterna. Hur är det möjligt att så många röstar på ett parti som har hatet som partiprogram?

"Dagen efter" är väl annars ett tillstånd som uppkommer om man hällt i sig för mycket kvällen före. Både min bättre hälft och jag är uppväxta i helnyktra hem, där det ansågs att sprit var av ondo och att dricka alkohol var synd.
-
Men åren går och vi får andra vanor. Numera tar vi fram glasen och dricker vin till lördagens middag. Ett glas vin tar mig en hel kväll att tömma för egentligen är det inte gott. Men snygga glas ska användas, så därför är det bara att kämpa på.
-
Men "dagen efter" mår jag bra.
-
Slutskrivet!

6 kommentarer:

Peter sa...

Man bör alltid passa på och ta ett glas efter framgångar i hockeymatcher. Undrar just om morbröderna kommer att bli nykterister i år. Framgångarna verkar ju utebli, fast det finns ju alltid gravöl.

Gunnel sa...

Peter, det är ödmjukhet som gäller. Så fort man börjar kaxa sig går allt åt skogen. Tro mig, det är livslång erfarenhet som talar.

Lennart sa...

Ja du Peter, du fick ju inte så många glas ifjol så jag unnar dig verkligen de 2 du fått nu. Eftersom det blev så många glas ifjol så kan det ju vara bra med några vita veckor.
Vi sparar gravölet till vårsäsongen, man kan ju få skicka det till Stockholm!

Annica sa...

Grattis Luleå Hockey som i lördags vann mot Skellefteå med 5-3!
Fy skäms Luleå Hockey-fans som brände en Skellefteå-tröja! Då borde kommunalrådet Karl P. ha lämnat kortegen i protest. Några gjorde det och det hedrar dem.
Vad är det för dumheter att bränna motståndarlagets tröjor? Mycket dålig stil.

Jag är också uppvuxen i en helnykter familj så här har det heller aldrig varit någon "dagen efter". Och kommer heller aldrig att bli.

Peter sa...

Varför vara ödmjuk? Det gäller att passa på medan man kan. Vet aldrig när chansen dyker upp igen, men fortsätter Luleå på detta sätt får man väl ta en lättöl varje vinst istället.

Gunnel sa...

Tyvärr finns det fans som inte borde finnas. Och Peter vi får väl hoppas att det räcker med att jag är ödmjuk.