söndag 21 mars 2010

Ljudförsök

Förra veckan skrev jag om offentliga personer som jag hade svårt för. I dag, denna soliga söndag, ska jag skriva om favoriterna.
-
På 70-talet fanns en dekal där det stod "Stoppa plågsamma ljudförsök, stoppa Radio Norrbotten." Då fanns det fog för dekalen. Lokalradion jobbade hårt för att uppfostra sin lyssnarskara till de rätta åsikterna och många gick över till det mer musikvänliga P3. Idag är lokalradion underhållande och informativ, precis som den ska vara och Lena Callne och hennes medhjälpare är värda beröm.
-
Lotta Bromé är en given favorit i radions P4. Hon är humoristisk, talar lugnt och med en behaglig röst.
-
I TV:s "På spåret" är Fredrik Lindström guld värd. Han ser ut som en liten farbror och han har en härlig humor. Så har vi "Pops", den stillsamme, som är värd för "Vinterstudion". Han är naturlig och chosefri och en riktig svärmorsdröm.
-
Man ska inte skriva så långa inslag i en blogg, har någon sagt, så därför blir det favoritmusik och artister en annan gång.
-
I kväll ska jag spela Bingo-Lotto.
-
Farväl!

3 kommentarer:

Yvonne sa...

Varför ska man inte skriva långa inslag i en blogg?Det gör man väl som man vill,tycker jag,
Har tydligen samma smak som bloggerskan,så det finns inget att tillägga för min del.
Din blogg är jättebra,så det så!!!
Min är betydligt enklare.

Annica sa...

Egentligen är denna kommentar överflödig eftersom jag helt håller med om allt. Men en liten undring -"Fredrik Lindström ser ut som en liten farbror?" Dullen, karl´n är två meter lång!!!

"Pops" har jag ingen åsikt om, mitt TV-tittande innefattar inte honom. Men han är säkert bra. Jag tror på dig och Yvonne.

Gunnel sa...

Det var en bloggerska i Kuriren som tyckte att man skulle ha mycket bilder och lite text för att få många läsare.
Själv tycker jag som du,att man skriver precis så långa inslag man vill. Fördelen med dagens korta inslag är, att då har jag något att skriva om en annan dag. Ibland är det litet dåligt med Lindbergskans fantasi.
Yvonne! Jag gillar din blogg, jättemycket.