tisdag 15 mars 2011

I blåsväder

Det är synd om Lulebos styrelse. De har hamnat i blåsväder, bara för att de ville varandra och sin VD så väl.
-
Dessutom har NSD kollat deras restaurangnotor och funnit att de ätit gott och framförallt dyrt på Lulebos bekostnad.
-
Det här är något som händer väldigt ofta. Generad ordförande i någon styrelse försöker ilsket och klumpigt att försvara sitt och styrelsens handlande inför TV-kameror och lyckas inget vidare.
-
Återstår då frågan. Skulle du och jag göra samma sak och utnyttja vår ställning för egen vinning om vi hade den möjligheten?
-
Nej! Nja, kanske!
-
Hej!

6 kommentarer:

FFFF sa...

Nej, nej aldrig! Du vet väl hur vi brukar resonera du och jag, om bara vi hade fått bestämma så skulle allt bli bra.
Hepp!

Annica sa...

Absolut inte! Efter alla skandaler och avslöjanden så borde människor veta att ärlighet är ett måste. Allt fuffens kommer fram och då får de stå där och skämmas. Tyvärr är det inte alla som ens skäms.
Jag skulle aldrig riskera att bli påkommen med handen i syltburken.

Gunnel sa...

FFFF och Annica. Ni verkar säkra på ert nej. Men om man är en viktig person i en styrelse och de andra i styrelsen vill gå på lyxkrogen fast ni borde gå på Mac Donalds, kan du fortfarande säga nej! Jag tror att dessa herrar och damer på något sätt glömmer att de festar för medlemmarnas pengar och jag undrar om man själv skulle kunna tänkas bli likadan.


Obs! Jag tycker inte hellre att man ska lyxa till sin tillvaro på andras bekostnad.

Hepp!

Annica sa...

För mig blir det inget problem, eftersom jag föredrar en Big Mac framför pilgrimsmusslor på lyxkrogen.

Yvonne sa...

Otroligt hur det går att "ställa till" det.Dessa herrar tänker nog inte på den lilla människan.Hur jag skulle göra?Man vet aldrig!

Gunnel sa...

Annica, det var löjrom och lax och dessutom underhållning med Peter Mattei och Malena Ernman. Inga pilgrimsmusslor.

Yvonne: Nej, man vet aldrig hur man handlar i vissa situationer, men jag tror och hoppas att vi skulle använda vårt sunda förnuft.