onsdag 23 mars 2011

Sköna konstverk

Dubbelklicka för större bild.
-
Mina favoritkonstnärers verk har kommit på plats.
-
Samtliga konstverk är målade av femåriga barnbarn, som gör sina första försök med vattenfärg. Där har Emma 5 år målat Snövit med läppar röda som blod och hår svart som ebenholts. Amanda 5 år, har skapat ett konstverk i ljusa färger som hon kallat "Liten flicka." Den tredje tavlan har målats av 5-åriga Olivia och har en skön grön krokodil som motiv.
-
4-åriga Linnea väntar ännu ett år på att göra sin debut och jag ser med spänning fram emot att få sätta den fjärde och sista akvarellen på sin redan bestämda plats i hallen.

4 kommentarer:

Peter sa...

Linnea jobbar hårt med att ta fram sitt konstnärliga uttryck.Vi längtar redan till nästa år.

Anders sa...

Jag har kvar alla mina teckningar från c:a 6-årsåldern och framåt. Vill Du ha ett av mina konstverk också?

Gunnel sa...

Ser fram emot Linneas konstverk och naturligtvis kommer jag att hitta den perfekta platsen även för Anders konstverk. Tack på förhand!

Annica sa...

De allra käraste konstverken. Och tusen gånger bättre än de s k etablerade konstnärerna. Nu får Picasso, Miró och de andra snubbarna se upp.