söndag 20 mars 2011

Illa valda ord

Nej, nu får jag spader! Ännu en gång har en idrottsman kläckt ur sig standardfrasen: "Vi spelade som kärringar."
-
Kan inte idrottskillar sluta att dra in kvinnor i sina bortförklaringar. Vi spelade dåligt, heter det. PUNKT! SLUT!
-
Sen läser jag en intervju med någon spelare i Djurgården som säger följande: "Systrarna Abbott är fega och ramlar lätt. Återigen en pubertal glop som rapar ordet "systrar", när han ska nedvärdera andra manliga spelare.
-
Systrar är inte fegare än bröder. Kvinnor ska inte behöva läsa om omogna idrottsmän som använder feminina uttryck som skällsord.


Ett slutord till hockeylaget:
Om ni sluter er samman som systrar och fixar att jobba som kärringar, då vinner ni ikväll. Om ni förlorar är ni helt enkelt sämre spelare än det andra laget och det är ingen katastrof, det är bara hockey.
-
Solig söndag!

6 kommentarer:

Peter sa...

Härligt med seger över DIF. Nu känns det som om någon av oss i tjocka släkten, helst vi som gillar Luleå, får se sitt lag vinna hela sk--en.

Annica sa...

Bra rutet! Skicka in dessa kloka ord till insändarspalterna i våra länstidningar. Och gärna till Expressen och Aftonbladet också. Nollåttorna behöver få på moppo.

Jag, som är totalt ointresserad av sport, bet nästan på mattkanten av oro innan slutsignalen gick för matchen Luleå-Djurgården. Vad är det med mig???

Gunnel sa...

Någon av tjocka släktens favoritlag går i alla fall till final.

Gunnel sa...

Du är helt enkelt idrottsintresserad Annica.

Lennart sa...

Det är bra att Peter tror på Skellefteå, det måste väl vara så då han tror att någon i tjocka släkten ska få glädjas. När det gäller tyngden på supportrarna så är nog jag tyngst.
Eller fattade jag fel?

Gunnel sa...

Vet inte vem som är tyngst i släkten. Vi är ju perfekta allihop. Både Nisse och jag har gått ner i vikt på grund av allt bärande.