söndag 6 mars 2011

Konstant kaos

Det är kaos i min tillvaro. I morse städade jag inför ännu en husvisning. I kväll måste vi tömma skåp och lådor, eftersom flyttfirman kommer i morgon. Men lika mycket blir kvar i huset, eftersom det nya inte rymmer allt det som finns i det gamla. Jag känner blodtrycket stiga till en ohälsosam nivå.
-
Jag gillar inte kaos. Jag vill ha en inrutad tillvaro där allt finns på plats. Där man kan ta en promenad i solskenet och sedan sätta sig framför TV:n och se på all sport som visas.


Det jag skrivit ovan kallas lyxgnäll och är icke alls klädsamt för en person som har det så bra som jag. När man ägnar sig åt sådant bör man skämmas och ställa sig i skamvrån och stå där till dess man kommit på andra tankar.
-
Ha en härlig söndag, vare sig det är ute i solen eller framför apparaten.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Man ska flytta vart tredje år ungefär, då hinner man inte samla på sig så mycket.

Annica sa...

Flytt är alltid lika med kaos. Ingenting är där det ska vara, alla ens ägodelar är utspridda än här och än där. Och själv virrar man omkring och kan knappt ta vara på sig själv och än mindre alla kartonger, lådor, möbler, kläder och en massa annat som bara tycks flyt(t)a omkring.

Men snart har ni allt på plats och ni kan sitta och bara njuta av den oförskämt fina utsikten. *avundsjuk*
Hoppas solen skiner över flyttlasset i morgon! Lycka till!

Gunnel sa...

Det är jobbigare än man tror. Jag måste nog ringa Hulken på Östergatan för assistans någon kväll.

Hulken sa...

säg bara till!