måndag 14 mars 2011

Katastrof


Vilken trygg tillvaro vi svenskar lever i. De bilder man ser från katastrofen i Japan är så skrämmande att man inte riktigt kan ta dem till sig. Mot naturens krafter kämpar människan förgäves. Är det vettigt att bygga kärnkraftverk i jordbävningsdrabbade områden? Borde man ha kärnkraftverk överhuvudtaget? Om det har jag som vanligt ingen klar åsikt och överlåter det därför åt de begåvade i ämnet.
-
Allt annat blir småttigt i skuggan av Japantragedin, så mina egna missöden och blåmärken får jag skriva om en annan dag.
-
Ha det!

3 kommentarer:

Annica sa...

Det är med sorg och förfäran man ser katastrofbilderna från Japan. Vilken oerhörd förödelse. Man känner sådan respekt, faktiskt vördnad, inför människors ork och styrka att gå vidare i och efter detta kaos. Det var likadant efter tsunamin 2004.

Nu i Japan får de dessutom oroa sig för utsläpp från skadade kärnkraftverk. Jag fattar inte hur man kan bygga sådana i ett land som mest hela tiden skakas om av jordbävningar. Fullständigt obegripligt.

F.d. grannfrun sa...

Hej FFFC
Är detta den fina utsikten ni har från er lägenhet? Det är annat än ja..........ni vet.
Vänta bara till sommaren då blir det ännu finare.
Vi hörs
FFFF

Gunnel sa...

Annica: Vi har väl Suorvadammen att oroa oss för. Om den brister ligger vi pyrt till.

Grannfrun: Ja, jag står och gapar och fotograferar varje morgon. Det är nog nyhetens behag.