fredag 28 januari 2011

Lite av varje

Jag fick en hälsning från en kvinna, som flyttat från hus till lägenhet. Hon skriver att hon gav bort och slängde 1½ ton prylar och att hon absolut inte saknade något av det bortlämnade.
- Fyra koppar och fat "Prunus" satte vi in till försäljning på blocket och de såldes omedelbart. Sammanlagt 13 personer ringde om de populära kopparna. Satte också in annons på nyare porslin. Absolut inget intresse. Folk gillar det gamla, undrar om det gäller gamla människor också.

Knutby-askkopp. Är pastorn intresserad?
-
Väninnan sedan 37 år tillbaka kom på besök i går. Vi två är en starkt bidragande orsak till Telias vinster under senare år. Vi hade en trevlig kväll ända till kl 21.00 då våra idoler släppte in ett mål för mycket. Vi grät och sökte tröst i te och pecanwienerbröd.
-
Det blev allt för idag. Trevlig helg!

4 kommentarer:

Annica sa...

Tack för i går! Det var en mycket trevlig kväll. Trots hockeyförlusten.

Men när vi vandrade runt i huset, så blev jag mer och mer bekymrad över det enorma jobb du och maken har framför er innan ni pryl-prioriterat färdigt och med lätt bagage kan byta adress. Tur att ni har tid på er att sortera. Det blir ingen lätt uppgift.

Jag inte avundsjuk på allt ert jobb, men när ni installerat er i nya bostaden kommer jag på besök och blir svårt avundsjuk på sjöutsikten.

Gunnel sa...

Annica, det är roligt att slänga saker. Jag trodde aldrig att jag skulle tycka det, men det är ganska skönt. Än så länge!!

Annica sa...

Kan det bero på att du ännu inte hunnit till de allra käraste föremålen?

Yvonne sa...

Nog har du att göra nu!!
Svårt att bestämma vad som ska vara kvar,usch!
Det är skönt när man slängt och det märkliga är att man inte saknar det,eller ens kommer ihåg vad.