torsdag 13 januari 2011

Rör inte min tidning!

Varje morgon hämtar jag min NSD, äter min frukost och läser tidningen, allt ifrån ledarsidan till serierna. Jag tillhör en generation som fortfarande vill ha en morgontidning. I dagens avisa fick man veta att man får mer energi, lyckligare sinne och mental klarhet om man äter enligt rawfood-metoden. Dessutom fyller Lars Ohly 54 år och det är viktiga upplysningar för den som inte vill glömma att gratta honom.

Den moderna människan får sina nyheter via datorn och behöver inte prenumerera på en dyr daglig tidning.
-
Jag blir aldrig så modern. Jag kommer alltid att vilja ha min dagstidning. I min morgonrutin ingår te, macka och det sköna prassel som uppstår när man bläddrar i en papperstidning.

5 kommentarer:

Yvonne sa...

Dagstidningen är jätteviktig för mej med.Röda dagar är inte bra!

Lennart sa...

Stadsbor!!!!
Om jag skulle prenumerera på Norran får jag gå 2 km varje morgon för att hämta den från en gemensam låda. Ibland fanns ingen tidning till mej då andra försett sej. På lördagarna ligger tidningen i en annan låda på andra sidan vägen.
Ni som har så underbara minnen från arbetet på posten, visst var det bättre förr. Tur att tidningen finns på nätet.

Charlotta sa...

Nsd i pappersformat är ett måste även på den här sidan om storvägen. En frukost är inte en frukost utan morgontidningen.

Annica sa...

När morgontidningen någon enstaka gång inte kommer så blir hela morgonen konstig. Jag vill absolut ha min prasslande avisa till frukosten. Punkt, slut.

Gunnel sa...

Lennart: Det finns fördelar med att bo i en stad. Det trodde du inte, va?
Charlotta: NSD gläder sig över att ha så unga prenumeranter.
Yvonne: Vi har Dagens Nyheter på söndagar för att ha något att bläddra i även då.
Annica: Morgontidningens uteblivande är en dålig start på dagen.