söndag 2 januari 2011

Mansgris?

Det nya årets första inlägg måste tillägnas vår statschef, Carl-Gustaf, majestät och bladvändare.
-
Kungssången som man sjunger till hans ära innefattar orden "Var honom trofast och hans ätt", och då frågar man sig om ordet "trofast" ska nämnas i samband med den man som gladeligen bedragit sin drottning och tumlat om i sänghalmen med galanta damer.


På nätet är det en del som tycker att Hasse och Tages visa till alla mansgrisar med texten "Efter kaffet vill man gärna ha små kvinnor", skulle passa utmärkt som sång till monarken. Texten är lysande och passar som hand i handske till vår otrogne kung.
-
Majestätet har i all fall, med stor hjälp av drottningen, lyckats med en sak. Han har fått en dotter med charm och utstrålning och jag ser fram emot C-G:s abdikation och dotterns snara tillträde till tronen.
-
Royalisten har talat. Ha det gott!

4 kommentarer:

Lennart sa...

Tumlat om i sänghalmen? Så gammal är han väl inte. Jag tror inte ens du legat på en halmmadrass och knappast hans knugliga höghet heller.
I övrigt hade jag väntat en kommentar om senaste debaclet i närheten av kvantum, men de stora orden har visst blivit mindre.

Gunnel sa...

Lennart, har du någonsin sett mig använda stora ord. Jag har endast i all ödmjukhet känt mig tackssam över sakernas tillstånd. Det är jag fortfarande med tanke på våra nederlagstippade gossar. Att endast förlora med ett mål mot det guldtippade Skellefteå är inget att orda om.

Tumlat har kungen, vad madrassen innehöll har inte så stor betydelse.

Anders sa...

I egenskap av Messerschmitt kanske jag får påpeka att texten i låten lyder "efter kaffet vill man gärna ha små kvinnor" och inget annat.

I övrigt: Länge leve republiken och det enda AIK som räknas!

Gunnel sa...

Texten rättad!

AIK lever säkert länge, men en republik till vill väl ingen ha.