torsdag 27 maj 2010

Mitt i stan

Efter rivningen.
-
Annica och jag har besökt staden. Det var länge sen sist och det är roligt att konstatera att det äntligen är färdiggrävt på Storgatan. Fritz Olsson-huset är jämnat med marken och det blev soligt och luftigt med fin utsikt mot vatten.
-
En facebook-grupp har startat ett upprop om att Olsson-tomten ska göras om till en mysig park. Kommunen äger inte tomten och ägaren vill bygga hotell och galleria.
-
Jag sympatiserar verkligen med parktanken men jag tror att vi Luleåbor får finna oss i att det blir ännu en galleria i centrum.
-
Nog skrivet!

1 kommentar:

Yvonne sa...

Synd att jag inte stötte på er!
Tittade på NSDs Webbtv där K.Pedersen pratade om den önskade parken.Tomten är på tok för dyr för att kommunen ska kunna köpa den.Men han hade en ide om en park där trekanten bakom Strand är.Det vore ju nåt!!!