måndag 17 maj 2010

Grattis grannen!

I dag är det 17 maj och Norges nationaldag.
-
Norge är en av världens vackraste länder och detta fantastiska rike ville tyvärr ha skilsmässa från Sverige för över 100 år sedan.
-
Det var synd! Vi svenskar hade så gärna velat vara med och dela oljemiljarderna. Vi hade så gärna velat vara landsmän till Björgen och Björndalen och jag skulle personligen gärna lagt min röst på stilige Stoltenberg.
-
Luleå Hockey har äntligen förstått att man måste värva en norrman för att få stanna kvar bland de stora grabbarna. Det tackar vi särskilt för.
-
Nackdelen med landet i väster är att vi ekonomiskt sämre lottade svenskar inte har råd att besöka detta dyra land. Vi får stå vid gränsen och sucka.


Vi svenskar kan kanske skippa EU-medlemskapet och gå i ny union med Norge istället.
-
Grattis på dagen!
-

4 kommentarer:

Peter sa...

Undrar då varför vissa lag tycker att spelare från Frankrike är något att ha? Men de kanske behöver någon som blockerar motorvägar eller häller ut gödsel utanför utvisningsbåset.

Annica sa...

Oljemiljarderna hade ju förstås suttit extra bra. Men det finns många fina saker med Steinröysa, som min norske vän P brukar kalla sitt hemland.

Som jag skriver i min blogg i dag så reser inte en höjdrädd person till Norge. Således kan jag inte uttala mig om berg, dalar och fantastiska scenerier... annat än på bild.

Anders sa...

Olökken blir nog en bra värvning för Luleå. Annars vore det ju olökkligt... Om det inte går bra kan man ju skylla varje torsk på en norsk.

Gunnel sa...

Kom just på att det kan bli problem med en sammanslagning av Sverige-Norge. Vem ska bli monark?