söndag 21 februari 2010

Vilken härlig dag


Lördagen gav kyla utomhus och värme inombords.
-
I går besökte jag det nyrenoverade Coop Arena för första gången. Tillsammans med äkta mannen, sonen och sonsambon såg vi Brolle i musikalen Buddy Holly. Vi var många tusen själar som ville se Bodens egen stjärna i sin paradroll. Musiken var bra och vi var på gott humör när vi kom hem.
-
Föga visste vi att vi kunde bli ännu gladare. Skiathlon med Marcus Hellner och Johan Olsson blev rena glädjeruset. Det var så spännande att jag var tvungen att lämna rummet, för att återkomma när det blev målgång. Tänk, att man blir så exalterad för att några idrottsmän från det egna landet, vinner medaljer.
-
Expressens recensent gjorde sig till tolk för gamla kvinnor som under OS inte hade något nöje av teve. Gamla damer tycker inte om idrott, påstod karln. Själv tror jag att älskare och hatare av idrott finns i alla kategorier. Herr recensenten skall i alla fall inte tala för mig.
-
Söndagsfrid!

2 kommentarer:

Yvonne sa...

Här är en Tant till som ÄLSKAR OS.Igårkväll var det magiskt.Satt och hoppade i soffan!!!

Annica sa...

Just innan John Blund tassade in så hör jag på klockradion att vi får guld och brons! Trots att jag är minimalt intresserad av sport så var det en fin "godnattsaga". Och den var sann!!!