onsdag 3 februari 2010

Dagens trend


"Hela Hemmet" är en bilaga som medföljer Kuriren och NSD. I veckans nummer kan man läsa följande:
"Numera är en obäddad säng inte alls ett tecken på slarv, tvärtom. En obäddad säng är ett vackert stilleben och verkligen inget att skämmas över om oväntade gäster dyker upp."
-
Härligt att läsa för folk som inte har tid eller lust att bädda sin säng.
-
Jag har vänner som påstår att när de byter gardiner, sätter de köksgardinerna i sovrummet och sovrumsgardinerna i köket. Nästa år gör de tvärtom. Samma gardiner men i nytt rum. De prioriterar andra saker och det är väl trendigt.
-
I tidningen "Allt i Hemmet" visade en familj upp sitt vackra moderna hem. I hörnet brevid den snygga soffan hade man dekorerat golvet med ett 20-tal råa potatisar i olika storlekar och journalisten skrev beundrande om deras kreativitet och känsla för god smak. Reportaget skrevs för länge sedan, men jag glömmer aldrig potatisarna i hörnet.
-
Jag är det mest otrendiga man kan tänka sig, både när det gäller inredning och kläder och med den insikten om mig själv avslutar jag dagens blogg.
-
Trevlig onsdag!

2 kommentarer:

Peter sa...

Så om man låter bli att bädda är man alltså helt rätt ute. Det låter bra. Har förstått att vi har två proffsinredare hemma som gärna slänger leksaker och kläder på de mest djärva och oväntade platserna.

Annica sa...

Inte visste jag att jag var så inne! Och varit det länge! Men nog är vissa trender lite av "kejsarens nya kläder".
Och, jaaa, potatisarna i hörnet har för alltid tagit plats i det annars så halvfunkande minnet.