söndag 13 juni 2010

Pinsamt

Ingen gillar att göra bort sig, men alla har gjort det någon gång. Och det som känns pinsamt i stunden kan så småningom bli en kul grej att berätta för andra.
-
"Kul att få träffa din mamma", sa jag till en tidigare granne, när jag mötte henne tillsammans med en äldre dam. "Det är min syster", sa grannen och jag kunde tydligt se hur illa systern tyckte om mig.
-
Ett annat för mig genant ögonblick var när jag gratulerade en bekant till familjens nya baby och efteråt fick veta att den lille dött samma dag. Det kändes väldigt klumpigt av mig, trots att det är naturligt att man gratulerar till en ny familjemedlem. Jag var ju omedveten om tragedin.
-
Men våra pinsamheter glöms ganska snart och omnämns aldrig i pressen.

Englands målvakt i VM gjorde en tavla och fumlade så att bollen gick in i mål. Dagens tidningar dömer hans misstag i rubriker som "Syndabocken", Han kommer att dömas hårt" och "Hans liv är över." Av rubrikerna att döma kan det nog bli dödsstraff. Idrott är stort allvar och misstag är oförlåtliga.
-
Till slut ett hjärtligt GRATTIS till den son som fyller år idag.
-
Hej

3 kommentarer:

Peter sa...

Till Englands målis vill jag hälsa. Med ett sådant försvar får du vara glad om det bara blir ett baklängesmål. Olivia längtar till kvällens match då hennes tränare Tony äntligen får kliva in som expertkommentator.

Annica sa...

Dessa datorer! Och datoranvändare - jag klickade visst bort min kommentar, men förvånas icke om den dyker upp helt plötsligt. Provar att sända ungefärligt innehåll igen.

Det finns verkligen blunderstunder i livet då man bara velat försvinna. Men, som du skriver, det händer oss alla. "Errare humanum est." Eller något ditåt.

GRATTIS! säger även jag till dagens födelsedagsbarn.

Gunnel sa...

Nu är inte Englands målvakt ensam. Han har fått en klantig kompis från ett land som jag inte kommer ihåg.
Förresten håller jag på att bli tokig på vuvuzelorna.
Dessa datorer ja! Både Viktor och Gudmund är i trotsåldern.