måndag 14 februari 2011

Från sportsidorna

Grattis till unge Majorov, som blivit nordisk mästare i konståkning. Jag minns honom från mina barnbarns dansuppvisningar för 10-15 år sedan. Medan andra barn glatt dansade och skuttade uppträdde lille Majorov med rysk kosackdans i ren akrobatisk stil. Idag gör han trippelaxel och är Nordens bäste. Respekt!!
-
Grattis till Luleås baskettjejer som vunnit 17 matcher i rad. Något som inget annat lag överträffat i någon idrott. Bravo tjejer, hoppas att ni hämtar hem guldet.



Grattis på Alla hjärtans dag. Idag ger vi varandra gelehjärtan och är snälla och vänliga. I morgon är vi som vanligt.
-
Ha en bra vecka!

4 kommentarer:

Annica sa...

Ni ska också ha en bra Alla Hjärtans Dag! Själv föredrar jag chokladpraliner framför geléhjärtan!

Anders sa...

Kul att se att det finns någon Lulebo som kan åka skridskor!

Gunnel sa...

Även jag föredrar choklad, Annica.
Anders: Nu fick du till det! Jag är svarslös!

Annica sa...

Anders har så rätt! Det är alldeles för lite kvadrupel axel, kvintupel salchow, toeloop, ögel, flip och lutz i hockey. Och de snabba piruetterna görs bara i enstaka FALL. Split ser man heller inte så mycket av. Jo, när lagen bråkar.