torsdag 1 juli 2010

Misslyckade foton

Jag har tidigare bloggat om när jag stod utanför Shopping med kameran i högsta hugg för att se kungaparet tillsammans med herr och fru Rosengren åka förbi i öppen vagn. Den dagen blev det snöstorm, kungavagnen kom i hög fart och jag knäppte ovanstående kort. Det blev inte helt lyckat och någon kung eller Silvia såg jag inte, vare sig på plats eller genom kameralins. Snopet!!
Den andra bilden är från en fotoautomat på Domus. Sönerna skulle fotograferas och jag frågade om de såg sig själva i spegeln. Jodå, svarade de, vi ser oss själva. Här är resultatet och den fotoremsan hänger på anslagstavlan ovanför datorn. Jag blir av någon anledning så glad när jag ser bilden.
-
I dag den 1 juli har halva år 2010 passerat och jag fattar inte var tiden har tagit vägen. Det var ju nyss nyårsafton.
-
Ha det!

3 kommentarer:

Peter sa...

Bilden från fotoautomaten är inte ett misslyckande. Tvärtom är den ett uttryck för den postmoderna människans längtan att nå högre höjder i sitt medvetande eller hur?

Lennart sa...

Du såg inte kungen, men huvudsaken var ju att han såg dej! Jag har sett ett brev någonstans där han tackar för uppmärksamheten.
Undrar om Rosengren stötte på drottningen, han var väl inte så säker när det gällde damer ?
Annars är korten fantastiska. 2 likadana välklippta frisyrer.

Anonym sa...

Peter, jag tror mera att det är ett uttryck för att den lilla människan inte når upp till de höga höjderna.
Lennart: Jag fick ett brev från kungen, avstämplat i Arvidsjaur och Rosengren hade kvinnotycke. Han träffade ny fru under Luleå-tiden.
Gunnel som ej är anonym men datorn krånglar.