måndag 26 oktober 2009

Luciakandidat

Vi har prenumererat på NSD, sedan vi flyttade till Norrbotten och vi har blivit vana med tidningen och vill inte byta. Fast det finns dagar då den andra lokala dagstidningen är så mycket bättre.
-
I dag är en sådan dag. På Kurirens förstasida presenteras Norrbottens 10 Luciakandidater och en av dessa är vårt barnbarn Amanda.
-
Vi kommer naturligtvis att köpa Kuriren ett tag framöver och lita på att vi lägger våra röster på kandidat nr 5.
-
Min svärmor blev Bureå PRO:s Lucia 2003. Då var hon 91 år och på grund av sin ålder blev hon mycket uppmärksammad. Till och med kvällspressen skrev om henne.
-
I dag har jag lånat en talbok av Elisabeth George. Hon skriver deckare och är absolut en av mina favoriter. Jag har nyligen kämpat mig igenom Lisa Marklunds "En plats i solen" och Håkan Nessers "Maskarna på Carmaine Street. Nesser brukar jag tycka om, men den här boken var seg. Lisa Marklunds var rörig, tyckte jag, som ständigt somnade till den.

Det blir allt för denna gång. Hej då bloggen.

1 kommentar:

Annica sa...

Luciakandidat och namnsdag - dubbelt grattis till Amanda! Min röst i år går till en fantastisk flicka, kandidat nr 5.