lördag 24 oktober 2009

Ät och var glad

Jag vaknar halvåtta med huvudvärk. Det är helt och hållet mitt eget fel, eftersom jag så innerligt väl vet, att godis och choklad på kvällen ofelbart ger mig en värkande skalle dagen efter.
-
Vi människor är verkligen ett underligt släkte. Vi lär oss aldrig.
-
De allra flesta vet så väl att man ska äta en bra och varierad kost och motionera allt efter förmåga. Likväl äter vi för mycket och fel och blir överviktiga och sjuka.
-
Men då finns där alla som vill hjälpa oss med olika dieter. Du ska äta fett, du ska inte äta fett, du ska räkna points, du ska avstå, du ska banta som flygvärdinnor, du ska äta medelhavsmat, du ska akta dig väldigt noga för kolhydrater. Till och med potatisen är farlig. Man kan möjligen, i värsta fall, koka den i förväg och äta den kall dagen efter.
-
Fullkorn heter dagens religion och därmed pasta!

Till slut något helt annat. Vi köpte biljetter till "Buddy Holly" i dag och fick plats på rad 17.

Trevlig helt och ät gott!

6 kommentarer:

Lennart sa...

Och när du beskriver en fet broder så blir det pondusmidja, även du har påverkats av reklamen.

Anders sa...

Pondusmidjan var svårsmält, det håller jag med om...

Det har absolut gått mode i dietråden, ägg t ex var ju jättefarliga ett tag, sedan nyttiga. Om bara tiden får gå ska du nog se att fullkornspastan blir farlig, den också.

Anonym sa...

Tänk att man aldrig en enda gång skriver rätt. Trevlig helt har jag skrivit. Trevlig helg ska det vara, det hoppas jag att alla förstår. Är inte pondusmidja ett väldigt fint ord?
Gunnel

Annica sa...

Kan även kvinnor ha pondusmidja? Antagligen inte! Män får "de grå tinningarnas charm" - kvinnor får råttgrå hårtestar. Män får "pondusmidja" - kvinnor får fettvalkar (och tuttar som vill söderut, d v s hänger). Usch, jag blir sååå deppig! ;o)

Gunnel, du har verkligen jättehärliga bröder! Lennart och Anders, jag gillar er - med eller utan pondusmidjor!

Yvonne sa...

Viktoria har pratat om Ronnys artikel.Missade den tyvärr!Jag är så less på dessa katter.har haft katt själv,så jag har inget emot dom egentligen.Våran var en innekatt.Förstår bara inte vitsen med en katt som bara springer och vistas på andras tomter.
Det är så kul att läsa din blogg och kommentarerna från dina vänner och bröderna.Ni är så bra!
kram

Peter sa...

Godis och choklad är naturligtvis inte bra. Satsa istället på rödvin, det kan måhända ge huvudvärk ibland, men se i så fall till att äta lite choklad som tillbehör så kan du alltid skylla huvudvärken på chokladen.