söndag 1 januari 2012

Framåt eller bakåt

Kommunens nyårsfyrverkeri


Nu skriver vi 2012 och jag blickar fram emot ........................ ja, vadå? Kanske korvgrillningen på PRO, rean på Lindgrens eller utflykten till IKEA.

Vid min ålder blickar man helst bakåt. Det är inte konstigt alls, för det var då det hände. Jag har upplevt 40-talet med ransoneringskort och utedass, 50-talet med Elvis, dans på logen och sökandet efter den rätte. 60-talet kom med äktenskap, barn och hus. Sedan 70-talet då man skulle tänka kollektivt och inte gilla ABBA. Sen kom alla åren därefter med resor, fyra barnbarn och nya familjemedlemmar. Det var väldigt mycket som hände DÅ.

Men jag ska inte vara negativ mot framtiden. För jag har fått en biljett till Globen och genrepet på Melodifestivalen i mars månad detta år. Det du! Nu blickar jag framåt!

God fortsättning på det nya året.

2 kommentarer:

Annica sa...

Korvgrillningen på PRO och utflykten till IKEA köper jag... men rean på Lindgrens??? Nu skojar du allt. Eller smygfyndar du där utan att berätta?

Du har så rätt om bakåtblickandet. Vi har ju tyvärr det mesta bakom oss och är i nerförsbacke så det susar om öronen.

Undrar vad jag ska se fram emot som inte har något Globen-besök som väntar? En och annan promenad till Konsum? Så får det bli.

Gunnel sa...

Jag ser naturligtvis fram emot rean på Lindgrens även om jag aldrig handlat något där. Det är liksom för dyrt liksom för en snåljåp som jag även när det är rea.

Du som är välbekant med min garderob vet ju att här har inte smygfyndats ett enda dugg.