tisdag 14 december 2010

Det finns hjältar

I går sändes ett program om hjältar i TV. Personer som offrar sin egen bekvämlighet för andra och ibland även riskerar sitt eget liv för någon annan. Dessa män och kvinnor är en tröst för alla, när det finns alltför många dårar som istället vill skada sina medmänniskor.
-
Men har jag någon gång själv gjort något för andra som jag är stolt över? Nej, så ädelmodig har jag aldrig varit hur mycket jag än funderar. Men om man inte varit hjälte, så kan man ändå ha egenskaper som man är rätt nöjd med. Själv tror jag mig ha en viss diplomatisk förmåga och dessutom är jag rätt snäll.

Nej, jag går inte med håven och vill att någon ska kommentera och tala om hur präktig jag är, utan berätta istället om dina hjältedåd eller vilka egenskaper du har som du är nöjd med. Vräk på bara!! Jag väntar!!
-
God eftermiddag!

11 kommentarer:

Peter sa...

Den som uppfodtrat sådana förträffliga människor som Lasse och mig är såklart en sann hjälte.

Annica sa...

Vardagshjältar är vi nog alla - på ett eller annat sätt. De flesta av oss gör så gott vi kan. Och du har helt rätt, Peter! Den/de som uppfostrar sina barn till goda och förträffliga människor har absolut hjältestatus. Det är minsann inte alla föräldrar som lyckas med det. Kolla bara mediabruset.

Själv är jag nöjd och glad över att jag tog hand om min sjuka mor i ett par år. Det är nog det bästa jag gjort.

Gunnel sa...

Kom just ihåg att jag blivit räddad från att drunkna i mycket unga år då simdynan gick sönder och jag sjönk som en sten. Ett Stockholmsbarn som bodde i byn under sommaren hjälpte mig. Jag minns inte namnet men hon var en hjälte.

Bloggerskan sa...

Ni alla goda fina människor. Var inte så ödmjuka. Ta chansen och beröm er själva. Den möjligheten kommer inte igen, åtminstone inte här.

Anders sa...

Jag och min kompis Tommy stoppade en pågående mobbing av två tjejer som gick i 7:an när jag gick i realskolan en gång. Många år efteråt kom en av de tjejerna fram till mig och berättade vilka hjältar vi varit i deras ögon och hur kära de varit i oss. Den händelsen är jag lite hev över så här långt efteråt.

Gunnel sa...

Den som tar hand om sin sjuka förälder eller den som stoppar mobbing är helt klart en hjälte. Bravo!

Anonym sa...

Vill Du vara med på en oförglömlig kväll?
Förföras in i en spännande ny värld av roliga vuxenleksaker? Nu söker jag personer som vill vara med på ett träningsparty, ett gyllene tillfälle att få känna på lite annorlunda underhållning, för Dig och kanske Dina vänner/väninnor!

Absolut inget köptvång!

Vill Du veta mer?
Tveka inte, kontakta mig på:
0767 - 72 61 86
jennifer.karlsson@himmelriket.se

Gunnel sa...

Jag antar att den sista kommentaren är ett massutskick av någon sort och då har det även hamnat som mig, en gammal skrutta som nog inte är målgruppen för att anordna partyn med vuxenleksaker. Jag är faktiskt övervuxen. Men jag kanske borde ta upp frågan vid nästa PRO-möte om det händelsevis finns något intresse.

Anders sa...

Övervuxen blir man först när man slutar att sova tillsammans med sina tänder, har jag läst. Men man kan inte annat än att imponeras av hur mycket bondfångare det tycks finnas både på nätet och annorstädes nu för tiden.

Annica sa...

Det är verkligen synd om ungdomen som måste ta till "vuxenleksaker". Stackars dem!
Vi äldre har tur som får och fick "den äkta varan".

Yvonne sa...

Ja,du ser Gunnel,det är oväntade läsare på våra bloggar!Ganska kul men oväntat kanske!