onsdag 18 augusti 2010

Jag är populär!

Jag är populär! Jag och 1.7 miljoner andra seniorer är föremål för politikernas omtanke och kärlek. Det intresset kommer säkert att vara lika stort under den kommande månaden.
-
Alla partier vill ha våra röster. Vi lovas skattesänkningar, fri städhjälp och guld och gröna skogar från alla håll, bara vi väljer rätt.
-
Men kära Fredrik och Mona och övriga partiledare. Dessa 1,7 miljoner gråhårspantrar med stela leder är ena riktigt styvnackade tjurskallar som så gott som aldrig byter block i politiken. Har vi en gång bestämt oss, så ändrar vi oss inte. Vi är förändringsobenägna som det så fint heter.
-
Så bästa politiker från höger till vänster. Fria till "de äldre" är lönlöst. Vill ni vinna valet så försök att "smöra" någon annan mera påverkbar grupp. Lycka till!
-
Hej!

4 kommentarer:

Annica sa...

I valtider verkar alla politiker tappa både vett och sans. Jag tycker bara de är otroligt larviga och barnsliga när de försöker triumfa över varandra med det ena feta löftet efter det andra. Var är det sunda förnuftet?
Och om någon är förändringsobenägen, så är det jag - i alla sammanhang!

Fredrik R sa...

Men snälla du kan väl rösta på mig.

Mona S sa...

Nej, det är naturligtvis mig du ska rösta på!

Gudrun S sa...

Jag litar på att jag får din röst.