tisdag 2 oktober 2012

På väg någonstans


Här fyndar man inte, man betalar dyrt för det man köper. Kistamässan är en antik- och samlarmässa med massor av prylar som man vill ha, men varken behöver eller har plats för därhemma i hyllorna.

Men något måste man ha med sig hem när man åkt så långt och det fick bli en keramikgubbe som föreställer gamle statsminister Tage Erlander som för mig är en symbol för socialdemokratin, som den såg ut innan patroner, clowner och affärsplaner förändrade bilden.


Vi har alltså besökt huvudstaden för att träffa släkten. Vi tar numera två dagar på oss för att köra de dryga 90 milen. Hotellen är bekväma, frukostarna superba och utsikten från hotellet "Höga Kusten" är helt magnifik.

Hej!

6 kommentarer:

Annica sa...

Resa till huvudstaden, hälsa på släkten, gå på teater, besöka Kista-mässan, bo på trevliga hotell. Tråkigare sysselsättningar kan man ha när höstrusket breder ut sig.
Kista-mässan... hade jag gärna besökt.

Gunnel sa...

Annica: Nej jag klagar inte, det var trevligt. Men alltid hittar man något att klaga på. Solen lyste helt med sin frånvaro. Blött och kyligt. Jag köpte en vinterjacka a la varm och den använde jag faktiskt.

Siv sa...

Trevligt att ha er hemma igen. Vårt besök veckan före ert bestod av regn och blåst.
Väl hemma igen kraftig förkylning som fortfarande håller i sig.
Vi får trösta oss med en promenad till Miljökaféet när regnet upphört.
Det där med mässor har jag slutat längta till, det beror väl på för mycket utbud och för höga priser.
Vi ses snart

Gunnel sa...

Siv: Hoppas att du snabbt blir kvitt din förkylning. Vi hade också skitväder hela tiden i Stockholm.

Har du slutat att längta? Det gör jag nog aldrig. Det var så kul, så lagom med folk, ingen trängsel och ett nöje att bara titta.

Yvonne sa...

En keramik-Gunnar Stäng har jag oxå!
Nu ska jag iväg och titta på lägenhet igen!

Gunnel sa...

Yvonne: Hoppas du har tur med sökandet. Ett hyreshus eller bostadsrättshus med hiss är inte dumt, tro mig!