onsdag 10 oktober 2012

Tjuvlyssnat


Lika bra att acceptera att man inte kan undkomma andras människors mobilsamtal. Man kan istället lyssna ordentligt och få en intressant inblick i hur andra har det därhemma.


Flicka i tonåren på pendeltåget:
"Jag går på kurs för brottsoffer just nu."
Stackars lilla späda flickebarn, hinner jag tänka, vad har du blivit utsatt för? Rån? Våldtäkt?
" Jo, jag nitade morsan, så nu går jag på kurs för att lära mig behärska min ilska."

Stressad karl på Coop:
"Om inte de här dj:a tomaterna duger åt dig, får du väl för f-n pallra dig hit och välja själv."

De flesta ensidiga mobilsamtal man lyssnar till är totalt värdelösa ur underhållningssynpunkt, men någon gång glimtar det till och det kan man använda till ett blogginlägg en dag som den här, när man inte har något annat att skriva om.

Hej!

4 kommentarer:

KH sa...

Snygg bild!

Gunnel sa...

Lönn, tror jag, alltid lika fin på hösten.

Annica sa...

Håller med KH - snygg bild! Av alla träd så tror jag lönnar har de vackraste "höstkläderna". Där kan all modeskaparna slänga sig i väggen.

Ibland kan det vara riktigt underhållande att tjuvlyssna...

Gunnel sa...

Annica: Man önskar bara att folk kunde vara lite mer underhållande. Man får oftast inte ut så mycket av deras mobilprat.