fredag 2 december 2011

Sömnlösa nätter

Svikare!

Här sitter jag framför datorn denna mulna fredagsmorgon i december. Jag har djupa påsar under ögonen efter en nästan sömnlös natt. Problem med sömnlöshet delar jag med  hela min kvinnliga bekantskapskrets och för samtliga har det ökat med stigande ålder.

Man ligger på rygg, man ligger på ena sidan, man ligger på andra sidan, allt är obekvämt, tankarna snurrar, man stiger upp, man dricker te, man beskådar utsikten, man kliver ner i sängen igen, men kan fortfarande inte sova. Man puttar, man bankar, man slår på personen vid sin sida som sover djupt och hörbart.

Men nu är det slutklagat!



Det blev oavgjort mellan Skellefteå och Luleå i gårdagens hockeymatch. Men Luleå fick extrapoängen och det tackar vi särskilt för. Vi vet att våra generösa systrar och bröder söderut med största glädje unnar oss detta eftersom vi behövde poängen bättre.

Tack för idag och Trevlig helg!

7 kommentarer:

Annica sa...

Konstigt att män så sällan drabbas av sömnlöshet. De lägger bara huvudet på kudden... och zzzzzzzzzZZZZZZZZZ.
Detta har säkert att göra med att de mest tänker på oviktiga saker, t.ex. om deras hockeylag ska vinna.(Hurra Luleå!) Eller vilken modell de ska välja vid nästa bilbyte.
Alltmedan vi kvinnor kämpar med att lösa världsproblemen.

Gunnel sa...

Annica: En klockren analys av manligt och kvinnligt tänkande.

Yvonne sa...

Typiskt!!Jag brukar säga att jag är överlycklig,när jag vaknar på morgonen,och har sovit"nästan"hela natten!!

Gunnel sa...

Yvonne: Jag håller med dig. Sova hela natten utan avbrott gör man sällan.

Lasse sa...

ok...kan ni då bara lite kortfattad beskriva hur ni tänker lösa världsproblemen, för nåt måste ni ju komma fram till under dessa sömnlösa nätter. Annars rekommenderar jag starkt att ni börjar filosofera över hockey och bilar vid läggdags.

Anders sa...

1970 blev jag som 23-åring genom en rad olyckliga omständigheter (sjukdom och dödsfall) ensam chef för Kiruna postområde samtidigt som ett antal stora förändringar skulle genomföras. Jag slutade sova, men gick på biblioteket och lånade en bok om avslappning av Ainslie Meares. Ock - si det funkade! Lite jobbigt att lära sig rutinerna, men när jag väl hade gjort det hade jag stor nytta av det.

Gunnel sa...

Lasse: Problemet är att ingen vill lyssna på våra lösningar av världens problem.

Anders: Ett elände att inte kunna sova när man har ett jobb att sköta dagen efter. Lediga panchisar är det inte synd om.