fredag 27 maj 2011

Radioaktiv



Idag har jag fått diplom. Jag har tillsammans med ett antal norrbottningar gått fem kilometer för hälsan och blodomloppets skull. Det var egentligen alldeles för få Lulebor som gick, med tanke på hur många som bor i denna stad.

Lokalradion stod för arrangemanget och Lena Callne ledde uppvärmningsgympan för de hurtiga. Själv kan jag inte hoppa, skutta eller springa längre, då mina inre organ inte är tillräckligt väl fastsatta för att tåla alltför häftiga rörelser.

Vi såg bara ryggar

Ryggar som försvann

Vi vandrade i lagom takt och såg bara ryggar på folk, som gick och sprang förbi oss, men varför i fridens namn ska man ha bråttom, när solen skiner från en klarblå himmel och det är fredag.

Trevlig helg!

3 kommentarer:

Lennart sa...

Jag körde till Arvidsjaur oc bytte husvagn igår. Där var man också radioaktiv och fullt med folk på gatan då jag skulle passera.
F.ö så går jag och frun en vända varje dag, men inte får jag något diplom!
Västerbottensradion har ingen Callne, det måste väl vara orsaken.

Annica sa...

Det är minsann inte alla dagar man erhåller ett diplom. Det måste absolut ramas in och hängas upp väl synligt.
Vilken tur att de radioaktiva vandrade på morgonen då solen sken. Senare var inte vädergudarna lika nådiga mot utefolket.

Gunnel sa...

Lennart: Om du hoppat in i ledet i Arvidsjaur hade du också fått diplom.
Arvidsjaursborna var visst väldigt alerta.

Annica: Vi hade verkligen tur med vädret. Sen kom regnet och kylan.