fredag 3 augusti 2012

Jag känner mig uråldrig


"Man är precis så gammal som man känner sig", är en fras som ska vara en tröst för den som känner sig uråldrig.

Jag läser om tjejen som satte dit en kille som sände henne snuskiga sms när hon handlat på den affär, där han var anställd. Så här står det i tidningen: 'Hon lade upp en skärmdump av konversationen på bland annat Instagram'. Vad gjorde hon? Skärmdump? Instagram? Jag måste ta hjälp av Wikipedia för att förstå en vanlig mening i en svensk tidning. Jag känner mig gammal.



Jag går på invigningen av Lulekalaset och efteråt uppträder småflicksidolen Ulrik Munther. Basdunket vibrerar i gatan och stämmer inte med min hjärtrytm. Kan man dö av sådant? Antagligen! Jag känner mig gammal och drar mig hemåt.

En 46-årig man gav oss en silvermedalj igår. Det är en hög ålder för en olympier, men jag är säker på att han inte känner sig det minsta gammal.

Ha det bra för det har jag!

4 kommentarer:

Yvonne sa...

Ibland känner man sig onekligen gammal.Men skärmdump och instagram,vet jag vad det är.Laddade hem Instagram igår.
Jag tror inte det blir nåt besök på kalaset för min del.Funderade på att åka till Nolia istället!

Gunnel sa...

Du är begåvad och ung när det gäller modern teknik, Yvonne. Det vet jag!

Vet inte hur det blir med Nolia för oss, det är ju OS också.

Annica sa...

Lycklig sitter jag äntligen vid min nya, snabba Mac-dator igen. "Mac-kapären" återvände under fredagen till sin klantiga ägarinna som tryckt in minneskortet i DVD-läsaren. Den dumheten resulterade i drygt tre veckors kämpande med gamla, sega laptopen och en tunnare plånbok (595 SEK). Men det hade kunnat kosta nästan fyra ggr så mycket om DVD-läsaren varit skadad. Så jag är faktiskt riktigt nöjd och glad.

Eftersom jag också börjar känna mig gammal och upplever hur framtiden krymper på ett otäckt sätt, så behöver jag en snabb dator. Jag har inte tid att surfa i snigelfart längre!

Här struntas i OS, Luleåkalas och Nolia! Mac och klantmajan har en massa tid att ta igen!

God lördag!

Gunnel sa...

Du har nog rätt i att man bör skaffa sig en snabbare dator. Tiden krymper ju och det är så mycket man ska hinna med.

Förutom OS, Lulekalas och Nolia så är det även "Konst i det gröna" i helgen. Men hemma hos oss prioriterar vi teven och idrotten med små korta inslag av Lulekalas.