måndag 21 maj 2012

Tankar om sommaren 2012

Så ska man fira semester

Det sista jag hörde innan klockradion självslocknade var en man som frågade lyssnarna "Vad har du tänkt på idag?"

Visserligen har min hjärna tidvis varit frånkopplad, men jag har haft en tanke på sommaren som kommer och hur den ska utnyttjas.



För mig är det alldeles lagom att göra någon eller några dagars rundresa i Norr- och Västerbotten. Besöka Ostens Hus och IKEA, leta loppisar, träffa släkten och besöka okända platser med namn som Blisterliden och Blattnicksele. Och alla dessa orter har en sak gemensamt. De ligger inom några timmars bilresa från den bästa
platsen av dem alla - LULEÅ.

Det var vad jag tänkte på igår.

Hej! 

7 kommentarer:

Annica sa...

Mysiga sommarbilder från länge sedan. Vi får hoppas att även sommaren 2012 bjuder på trevligheter. Och bra väder med både sol och regn.

Gunnel sa...

Annica: Inte länge sedan! Bilderna är tagna alldeles nyss. Så känns det i alla fall.

Annica sa...

Hm... men nog har du märkt att dina barn är vuxna nu? Och har egna barn som är äldre än dina är på bilderna?
ALLT som hände för länge sedan känns som alldeles nyss. Visst är det hemskt? :o/

Lennart sa...

Det vore ju trevligt om du tittade in när du ska till Blattniksele.
Det verkar som om du är lite vilse i pannkakan för vart är du på väg när detta ställe passeras.
Om du kör över Deppis kommer du hit !

Gunnel sa...

Annica: Visst har jag märkt att barnen blivit äldre och jag har fått barnbarn, men det har gått onaturligt fort.

Lennart: Deppis har jag åkt förbi ett antal gånger men bara namnet är värt ett besök. Och när man passserar Deppis är man alltid på väg till dig. Blattnicksele och Blisterliden är vita fläckar på min besökskarta.

Annica sa...

Ju mer jag tänker på min ålder, desto mer inser jag att Deppis borde vara en lämplig plats att bosätta sig på.

Gunnel sa...

Annica: Deppisborna borde kunna utnyttja namnet på något sätt. Göra reklam för den platsen som fått detta otroliga namn.

T ex en pilgrimsvandring till Deppis när du känner dig för uppspelt eller en vandring från Deppis när du är nere. Allt går att sälja med mördande reklam.