onsdag 2 maj 2012

I maj månad


Igår var det 1:a maj och "Arbetets söner" demonstrerade. Jag stod med kameran i hand och spanade efter en äldre herre som gått i tåget i 40 år. Jag missade honom totalt men i stället fick jag en bild av våra styrande kommunalråd.



Lagom till 1:a maj hade parkförvaltningen pyntat Storgatan med blommor. Detta var helt onödigt tyckte någon eller några vandaler som vinglat gatan fram under natten, troligen rätt laddade med alkohol som befriat deras hjärnor från besvärande tankeverksamhet.

Jag blir så ilsken, när jag ser förstörelse av det här slaget. Här jobbar parkförvaltningen  för att försköna miljön, något som de flesta av oss är glada för och så kommer en eller flera lallande idioter och tar sig rätten att förstöra. 

Men nu skiner solen och det är dags för mig att avsluta dagens klagovisa.

Hej!

5 kommentarer:

Annica sa...

MORR!!! Jag blir också så förbenad över denna totalt meningslösa vandalism. Man önskar att det gick att minera krukor – och annat – så att idioterna fick sig en riktig minnesbeta. Ett klåfingrigt finger kunde gärna ryka – hjärncellerna är ju borta sedan tidigare...

Lennart sa...

Jag satt i husvagnen i snöstorm så min demonstration blev kort.
På valborgsmässoafton blåste det så folk satt med hjälm och visir vid elden. Det är underbart och stärkande i fjällen!

Gunnel sa...

Annica: Idag när jag gick på stan var blommorna på plats igen. Man märkte ingeting av vandalismen. Någon har städat efter dårarna.

Lennart: Du borde demonstrera mot snöstorm i maj.

Annica sa...

Dårarna borde få städa upp själva. Men ingen vet vilka de var...

Jag är ingen robot! Snälla, ta bort ov!!! Nu provar jag igen!

Gunnel sa...

Ge aldrig upp, Annica!