tisdag 1 november 2011

Sura tanten


Retar du upp dig på ting som är små
så är du väl inte större än så.
(Alf Henriksson)

Alla dagar är inte bra dagar. Vissa dagar är man vimsig, irriterad och sur och borde ligga kvar i sängen och inte visa sitt fula tryne för någon.

Jag tog ut pengar på bankomaten och fann att saldot var mycket lägre än det borde vara. Bankens fel förstås tänkte jag och surnade till.


Lagom irriterad gick jag hemåt och ser en rostig bil med en ung man vid ratten ställa bilskrället rakt framför gångvägen och dessutom slänga en halvrökt cigarett på marken. Jag tvingades gå runt, för bilar med unga män är alltid starkare än sköra tanter på promenad.

Tar hissen och går ut på loftgången för att upptäcka att någon slängt våra blommor och ställt ut en massa flyttkartonger. Det blev några sekunders chock innan jag fattade att jag stannat på fel våning.

Väl hemkommen var någon irriterad på mig, eftersom jag i all min irritation glömt att köpa någons Aftonblad.

Satte på datorn och kollade mitt konto med felaktigt saldo. Nej, det var inte bankens fel.

Välkommen november!



3 kommentarer:

Yvonne sa...

Ja du,alla dagar är inte bra dagar.Tur att det mesta går över!
Kram!

Annica sa...

Vad var det med gårdagen? Tydligen ingen bra dag, varken för dig eller mig. Jag hade en gnälldag. Måndagar...?
Det är ju för väl att vi alla andra dagar strålar mer än självaste solen!

Gunnel sa...

Yvonne: Det är inte så dumt med måttligt otur, man får ju något att blogga om.

Annica: Ja visst är det tur att vi är sådana solsken alla de andra dagarna i veckan.