söndag 25 september 2011

Veckans kvinnor


Inget regn idag även om himlen är lite bekymmersgrå. Det blir långa promenaden idag för mig och den gamle mannen.

Maud har avgått! Saknad av många i min familj som inte längre har någon att irritera sig på. Men jag kan trösta mina manliga släktingar med att hon kanske blir landshövding i något av våra nordligaste län. Själv smygbeundrar jag Centern som förstått att även kvinnor kan.


I Haparanda samlades över 1000 personer i femgradig värme, storm och regn för att se kronprinsessan Victoria inviga sitt eget torg. En gravid prinsessa som klipper ett band lockar mer folk än någon annan i det röda Norrbotten. Tala om popularitet.

Jag avslutar med ett citat av någon okänd tänkare: Vis är den person, som slutar skriva när hon inte har något mer att tillföra.

Trevlig söndag.



4 kommentarer:

Yvonne sa...

Oroligt så många läsare du har på din blogg!!Jätteskoj!

Gunnel sa...

Det är nog mest tack vare en stor släkt på både min och mannens sida. Men visst är det kul!

Annica sa...

Det är bekymmersamt för alla Sveriges republikaner som kämpar i motvind och uppförsbacke nu när kungahuset har en helt fantastisk representant i fantastiskt fina Victoria. Hon måste vara Sveriges populäraste kvinna. Man hör aldrig något negativt om henne.

Gunnel sa...

Nej, ingen talar illa om Victoria, vilket är fantastiskt med tanke på den roll hon har och hur mycket hon syns i offentligheten.