torsdag 7 april 2011

Broder

Dags för en gratulation. I dag fyller Mozartälskaren, Skellefteå hockeyfantasten, poeten och brodern ett antal år. Han är många år yngre än vad jag är, så han kommer inte ihåg att vi samtidigt bott hemma hos våra föräldrar. Han minns mig bara som en finfröken som kom på besök då och då.
Poeten Anders har tillsammans med sin fru Nahide gett ut en diktsamling och jag skulle så gärna vilja skriva ner någon av födelsedagsbarnets opus, men sparar det till den dag i framtiden, då blogspot fungerar som det ska.


Vad hände?


Bara för din skull Anders, hoppas jag, osjälvisk som jag är, att ditt kära hockeylag firar dig med en vinst i kväll.

Ha det!

8 kommentarer:

Anders sa...

Tack för gratulationerna! Om bild ett kan sägas att modet i huvudsak kommer från Wiskadals Fabrik, sin tids Armani.

Bild två: Här har inte fotografen fångat mig i min mest fördelaktiga vinkel.

Bild tre: Användes internt av sponsorn Nordea när de testade mössan som de svenska deltagarna skulle använda i senaste vinter-OS.

Gunnel sa...

Bild ett: En vågad färgkombination.
Bild två: Du hade nyss fikat mycket.
Bild tre: Vad ska man säga?

Annica sa...

Hjärtliga gratulationer, Anders! (Puh, jag hann innan tolvslaget!)

Skaffaren sa...

Svar på frågan: Men hur kommer man tillrätta med inga mellanrum alls, som jag drabbats av i mitt bloggande.
Använd HTML-taggen < b r > (utan mellanslag) så får du radbrytning alternativt ökat avstånd till bild.

Giunnel sa...

Skaffaren: Internet är fantastiskt. Tack för hjälpen.

Peter sa...

Får gratulera till att det redan gått en dag på nästa år.

Nahide sa...

Svar till "vad hände?": Skönheten mognade ihop med vishetens pondus! Eller?

Gunnel sa...

Ja, naturligtvis. När skönhet och visdom möts blir resultatet gott.