söndag 2 december 2012

Det lackar mot jul

 
Första advent, ganska kyliga vindar och lite vitt på marken. Klär mig varmt för att gå ut och få lite julstämning.
 
Egentligen har den sportintresserade ingen riktig lust att gå ut när "Vinterstudion" i SVT har kommit igång med mysige Pops och hans medhjälpare. De är skyhögt överlägsna sina kolleger i 4:an, som inte är lika proffsiga och som  dessutom får kämpa med reklamavbrotten mitt i sändningarna.
 

 
Jag fortsätter med idrott. Luleå Hockey fick bara en poäng mot Timrå och hem till mig kom en klagande karl som inte förstått nyttan av att förlora ibland. Man behöver motgångar för att inte bli självgod. Gäller såväl lag som privatpersoner.
 
Bloggare bör också ha en viss självkännedom och sluta innan de blir alltför långrandiga. Därför slutar jag exakt nu!
 
Hej!

2 kommentarer:

Annica sa...

Och det lackar snabbt! Och nu väntar tydligen en MYCKET kylig vecka 49. Vitt och kallt över hela landet. Skaplig tajming.

Gunnel sa...

Annica: Jag ser gubbar ute på isen i dag på morgonen. Antar att de mäter tjockleken på det frusna. Själv vill jag ha bottenfruset för att promenera på isvägarna. Men med den kylan du berättar om så blir det väl så.