lördag 28 mars 2020

Bilder ur mitt album


Året är 1967 och jag matar min yngste son. Idag kom denne son hem till mig med matkasse. Vi stod långt ifrån varandra och allt är coronans fel. Jag är 70-plussare och får inte gå i affärer och ska dessutom ha två meter mellan mig och annan person.

Igår köpte min hälft matkasse hos Gastronomen som sålde matvaror utanför butiken. Nisse var förste kund och "jublade" står det på bilden. Det är fel. min make jublar enbart när Luleå hockey (moraliska segrare 2020) gör mål. Jag gav käre maken skäll när jag fick se bilden. Herrarna står för nära varann. Backa Nisse!


Åter till 1967. Här är jag hemmafru och har varit hos frissan. Sönerna 1 och 3 år är finklädda och familjeförsörjaren har kostym och slips. Svart-vitt foto men min klänning är knallröd.


Den här bilden är ca 10 år gammal och de små sönerna har vuxit upp och blivit karlar.


Den här bilden är från 2015. Yngste sonen gifter sig och står här omgiven av sina vackra döttrar. Sedan dess har han blivit morfar till två små söta gluttar.


Bilden från 2014. Äldste sonen fyller 50 och poserar med sina vackra döttrar, som vi alla i familjen tackar Kina för. 

Inte så mycket om coronan den här gången. Ibland måste man tänka på något trevligare.

Ha en mysig inomhuslördag!

8 kommentarer:

Annica sa...

Fina familjebilder från ditt album! Mycket söta sondöttrar! Men jag håller med dig om att Nisse borde backat, det där var inte tillräckligt virussäkert avstånd.
Önskar er en fin (inomhus)söndag!

Gunnel sa...

Det är fotoalbumet man får ta till när bloggfantasin tryter. Där finns en hel del. Ja, Nisse stod för nära, han blev bara så "hev" över att bli fotograferad så han glömde avståndet. Numera ska vi vinka värdigt till våra vänner när vi hälsar. Ungefär som drottning Elisabet.

Anders sa...

Ja, nu under inomhussäsongen får vi ta det lite lugnt med kramarna. Kör det förbi några limousiner du kan vinka åt?

Annars: Fina bilder på en fin familj.

Gunnel sa...

Anders: Tack för rar kommentar. Lite dåligt med limousiner, men jag har vinkat till Hjördis och hon vinkade tillbaka.

Vi barn av Hermansson-släktet har väl alltid tagit det lugnt med kramarna.

Yvonne sa...

Så trevligt att se dina bilder nu när vi är förhindrade att träffas.
Det är bra att ni håller er på avstånd från andra.Det gör jag med.
Cyberkram till Dig o Nils.

Gunnel sa...

Yvonne: Cyberkram tillbaka! Det är en märklig tid vi lever i. Vi håller oss hemma, tar bara en promenad per dag. Tittar på gamla filmer på teve, löser korsord och lyssnar på böcker. Det går utmärkt men trist att inte få träffa de sina.

Lennart sa...

Fina bilder på familjen! Det som stör mej är dock titeln moraliska mästare. Finns den eller
är det hoppet som aldrig överger en lulebo!

Gunnel sa...

Lennart: En skribent i en kvällstidning skrev: Ge bucklan till Luleå, de är ju moraliska mästare. Bulan höll med om moralen men han ville inte ha bucklan. När är ett lag vinner med mer än 10 poäng över tvåan, då imponeras förlorarna och gratulerar hängivet. Eller hur?