onsdag 20 februari 2013

Citat och lite irritation


"Retar du upp dig på ting som är små,
så är du väl inte större än så."
(Alf Henriksson)

Posten har kommit och med den två kataloger och ett reklamutskick. Det irriterar mig att dessa försändelser är så inplastade. Innanför plasten finns flera olika kataloger och reklamblad som inte intresserar mig ett dugg. Man kan inte lägga försändelsen direkt i pappersinsamlingen, eftersom man är en ordentlig sopsorterare och plasten måste plockas bort först.


"Visst bryr jag mig om världshändelserna. Jag har sagt usch flera gånger."
(Citat okänd)

Här får jag dåligt samvete. När barn svälter och människor dör i krig och terrorism, då sitter jag i det bästa av länder och gnäller över plastinbakade kataloger.


Utan någon som helst koppling till ovanstående avslutar jag med det här citatet som jag hittat på nätet och inte alls förstår.

"En kvinna utan man är som en älg utan hårnät."

Godkväll!

5 kommentarer:

Yvonne sa...

Jag vet ...dessa förpackningar,Grr.
Man får väl tolka det om älgen som manvill,antar jag:

Annica sa...

Numera är ju allting så paketerat och inplastat att snart består alla ens sopor av förpackningar. Vilket slöseri. Och vissa av dem verkar inte vara meningen att man ska öppna. De är "inbrottssäkra".
Jag brukar ofta tänka på alla människor som har söndervärkta händer – hur bär de sig åt när de ska öppna vissa förpackningar? Det är ju nog svårt med två fungerande händer.

Gunnel sa...

Yvonne: Jag är tydligen inte ensam om att reta upp mig på plast.

Annica: Man känner blodtrycket stiga inför alla dessa onödiga plastförpackningar som man redan har ploblem med. Hur ska det inte bli?

Anders sa...

Jag tror att citatet är hämtat från en pappaledighet under höstjakten i Pajala och egentligen lyder: En kvinna utan hårnät är som en man utan nyskjuten älg. Eller?

Gunnel sa...

Anders: Den varianten kan man också tänka sig men ska man tolka det som att "utan hårnät försmäkta både kvinnor och ålgar.