måndag 11 februari 2013

En snygg fasad


Jag läste någonstans att man gör andra olyckliga genom att på facebook och bloggar berätta som sitt fantastiska liv, sina spännande resor och lyckade relationer. Folk som läser om andras perfekta tillvaro känner sig ensamma om att ha ett ointressant liv med krämpor och vardagsbekymmer.



Så för att ingen ska känna sig ledsen ska man variera sina uppdateringar och vara lite ärligare, som till exempel:

Mina pengar räckte inte den här månaden heller.
Kronofogden har skickat brev.
Jag har blivit utskälld av min chef.
Jag har ökat i vikt.


Det ligger kanske lite sanning i vad tidningen skriver. Man visar en snygg fasad, ingen ska få veta att man mår pyton, att ekonomin är urusel och att man smygröker. Håll masken Svensson!

Nej, naturligtvis pratar jag inte om mig själv. Jag smygröker inte!

Trevlig vecka!

4 kommentarer:

Annica sa...

Där fick du till det! Jag råkar faktiskt veta att du varken mår pyton eller har urusel ekonomi. Och, jodå, "smygrökningen" slutade du med för lääänge sedan. Jag vet dock en sak som du har: Humor.

Gunnel sa...

Annica: Tack för det! Smygröka gjorde jag en kort tid i tonåren, sen rökte jag ända till 1981, då jag slutade tvärt. Det klokaste jag gjort!

Gunilla sa...

Jag tror det är tvärtom. Ingen tycker synd om en när man klagar men om man skriver nåt kul och positivt får man många kommentarer.

Gunnel sa...

Gunilla: Det är nog väldigt olika. Bloggaren "Lotten" som finns på min blogglista är en glad figur som får massor med kommentarer, men även den svårt sjuke killen med bloggen "i kroppen min", får oerhört mycket kommentarer.

Men just dessa två bloggare har också väldigt många läsare.