torsdag 6 april 2023

Inför den långa resan


Här har jag mellanlandat på Storgatan i Luleå i väntan på mina medsystrar. Det är idag som vi tar katten, kokkaffepannan och kvasten och drar till Blåkulla. Kvasten är givetvis laddad med el. Kärringar är miljömedvetna.

Enligt sägnen lär vi festa med djävulen själv därnere i underjorden, men det stämmer inte, vi flyger ju uppåt.

Sägnen berättar också att det inte märks hos våra hemmavarande familjer att vi är borta. De är inte medvetna om att vi förlupit hemmet. Det är rena trolleriet eller i det här fallet, häxeriet.




Om allt går väl och kvasten håller är vi tillbaka redan på påskafton, glada och tillnyktrade och djupt stärkta av gemenskapen med våra systrar, men innan jag lämnar Luleå passar jag på att önska alla en

GLAD OCH TREVLIG PÅSKHELG!


 

8 kommentarer:

Elisabet. sa...

Detsamma önskar jag dig/er, Gunnel!

Nahide sa...

Trevlig resa! Utmärkt att elkvastarna börjar bli mer populära...

Gunnel sa...

Elisabet: Tack! Detsamma till er!

Gunnel sa...

Nahide: Tack! Man är ju miljömedveten.

Annica sa...

God och trevlig påskhelg! Det blir äggstra kul att resa tillsammans! Förresten, vi måste kolla om det finns några laddstationer under den långa färden? Tänk om vi inte tar oss hem igen ...

Gunnel sa...

Annica: Tänkte inte på det och nu är det för sent. Borde nog skaffat en hybridkvast. Men jag är inte orolig, rejäla fruntimmer klarar allt.

Bert Bodin sa...

Glad påsk till er!

Gunnel sa...

Detsamma till er!