torsdag 31 december 2020

Nu vänder det förhoppningsvis

Sparsmakat julbord för två  2020


Den allra sista skålen med chips och den sista chokladasken är framtagen för att i morgon bytas ut mot broccoli, brysselkål och kikärter. Ett nytt år randas och då ska det syndiga och onyttiga bytas ut mot det sunda och nyttiga.

Men det kommande året får bli ett undantag. Vi behöver tröst för uteblivna träffar med familj, släktingar och vänner, för vår rädsla att själva bli sjuka eller för att någon nära ska bli drabbad. Därför ger Aladdinasken mer glädje än salladshuvudet. Åtminstone för stunden.

Men nu vänder det förhoppningsvis och jag önskar alla ett

GOTT NYTT ÅR!

 

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Gunnel.
Jag letar efter en låt som heter typ Tunnel-Gunnel.
Googlade lite och hamnade här.
Har några frågor som du kanske kan svara på.
Kan man kanske komma i kontakt med dig på något sätt?
Maila gärna mig på ronnie.eliasson@hotmail.com

Mvh
Ronnie Eliasson

Annica sa...

God fortsättning på det nya året! Och även om vi nu lämnat 2020 så kommer vi att behöva både Aladdin och annat gott som tröst för än är ju inte coronaeländet över. Så vi får kämpa på ett bra tag till. Men en viss ljusning borde vi kunna se under 2021.

Gunnel sa...

Hej Ronnie! "Du är ljuset i min tunnel, Gunnel" framfördes av Lasse Berghagen i Teve under 90-talet. Den finns inte på skiva. En släkting fick texten av Berghagen själv och min släkting skrev den på min blogg "Den polerade ytan" 5 mars 2013 som en kommentar. Det är nog allt jag vet om Tunnel-Gunnel.

Gunnel sa...

Annica: Vi kämpar! Tror ändå att de flesta hoppas väldigt mycket på 2021 och vaccinet som ska rädda världen. Trots eländet hoppas jag att vi fått några lärdomar som vi kan ta vara på när coronaviruset förhoppningsvis har lämnat oss.