tisdag 26 maj 2020

Morgonstund har ...


Jag vaknar strax efter klockan 7, kliver upp ur paulunen och "hoppar" in i duschen. Just när jag ska laga frukost slår väggklockan 5 slag. Jag fattar ingenting. Är klockan verkligen bara 5? Men som enögd och halvblind gör man sina misstag. Klockan är faktiskt bara 05.00 denna ljusa och soliga tisdagsmorgon och jag har en mycket låååång dag att se fram emot.


I mitten på mars månad köpte jag en tidning i kiosken på Loet. Sedan dess har jag inte besökt en enda affär. Jag sitter hemma, handlar ingenting, pengarna förökar sig och inte ens frissan får besök och därför är min frisyr precis likadan som på mannen härovan.

Hur man ser ut i håret är inte så noga i "dessa tider." Det är viktigare vad som finns under håret, den del av kroppen som vi tänker med. Einstein var ett geni och berömd för sina revolutionerande relativitetsteorier som få förstår.


Solen skiner, det är en vacker dag och stråket runt Udden med skir grönska och blått vatten lockar till promenad. Där kan vi ses, vi karantänare, men naturligtvis på lagom avstånd.

3 kommentarer:

Anders sa...

Nu tror jag att du är relativt smartare än Einstein, han har ju bara sin teori. Vad sägs om Gunnel Zweistein? Själv brukar jag jämföra mig med Stephen Hawking, jag har ju lite bättre teorier än han när det gäller Big Bang och sånt.

Annica sa...

Den som stiger upp innan tuppen ens fått på sig tofflorna hinner få mycket uträttat. Grattis till en lååång dag! Jodå, starren kan ställa till det. Jag har ibland lite svårt att skilja på treor och femmor. Ibland ser jag riktigt bra men alla nakna ljuspunkter har en vacker aura runt sig. Det blir lite julstuk över dem.
Någon av de närmsta dagarna ska jag gå till frissan, d.v.s. jag själv. Skönt att själv kunna ta hand om "barret".

Gunnel sa...

Anders: Visst är vi smarta du och jag. Du är oftast 2:a och jag 4:a i vår fredags-smart-tävling. 1:an är naturligtvis smartast, men vi är ju bara lite bakom.

Annica: Jag blandar ettor och sjuor. Särskilt problematiskt när man ska lösa korsord. Men med hjälp av förstoringsglas så löser man det mesta.
Nu ska även jag frisera mig själv, men min frisyr kommer fortfarande att kunna jämföras med herr Einstein