fredag 16 maj 2014

En alldeles vanlig torsdag


Jag mötte FFFF på stan. Vi gick till Kulturens Hus och tittade på deras utställning av Skandinavisk konst. Vi gillar att vara kulturtanter.



Att jag visar naken dam och snopp i metall på min blogg, beror på att det visas i Kulturens Hus och det innebär att det är konst.

FFFF hade en ny telefon och med den skulle vi ta en "selfie." Det klarade vi inte av så vi gjorde en avstickare till Telefonhuset där en trevlig ung man visade oss att man måste ta av skyddet till telefonen. Det dolde nämligen kameran. Det blev en "selfie", men efter moget övervägande har jag valt att inte publicera den.


På eftermiddagen gjorde jag en ny tur till stan. Då för att lyssna till Stefan Löfven som talade och uppmanade alla att gå och rösta i valet till EU. Helst på socialdemokraterna. Det var kanske en inte helt oväntad uppmaning.

Så förflöt en helt vanlig torsdag i mitt liv.

Trevlig fredag!

2 kommentarer:

Annica sa...

Det är konstigt att konst kan vara hur konstig som helst utan att anses som konstig. Och om den dessutom visas upp på kulturhus, museer och gallerier så tvekar ofta folk att ifrågasätta den.
Men... hoppsan, jag hade totalt glömt bort att jag stått modell för den där nakna kvinnoskulpturen. Ja, se minnet!

Gunnel sa...

Annica: Kanske inte så konstigt att du glömt. Vi var ju ganska många som ställde upp som modell för konstnären.

Märkligt nog kommer den där typiska modellen av kvinna aldrig att finnas på HM:s reklamaffischer.