tisdag 14 januari 2014

Förstår inte

Januari 2011

Det är kallt ute men varmt inomhus. Jag sitter i min bekväma soffa och läser förra veckans tidningar.


Sanningstidningen Aftonbladet har en artikel som berättar att 1 av 4 män (25%) har förlustat sig på jobbet med en arbetskamrat. Ja, det står så! Förlustat sig!


Samma artikel säger att 1 av 7 kvinnor (14%) gjort exakt samma sak.

Men hur är det matematiskt möjligt? Nästan dubbelt så många män förlustar sig på jobbet. Men med vad frågar jag mig? Andra män? Eller delar de samma kvinna? 

Egentligen spelar det här absolut ingen roll för mig. Men det är alltid kul med tidningsartiklar som ger inspiration till ett blogginlägg.

Ha det gott!

7 kommentarer:

Yvonne sa...

Märkligt kan man tycka!
Nog har man hört om sånt,men inte heller blivit drabbad,tack och lov!

Helena Högberg sa...

Nu lyckades jag få fram kommentarsrutan på din blogg, det har inte fungerat på ett bra tag för mig, blir bara en vit ruta? konstigt?
Det måste vara 1 kvinna som prasslar på arbetet med 2 män. Vilka lösaktiga fruntimmer!om man nu ska tro statistiken :)

Gunnel sa...

Yvonne: Vi hade nog en alltför kvinnodominerad arbetsplats.

Helena: Ja, antingen lösaktiga fruntimmer eller också lögnaktiga karlar.

Anders sa...

På mina jobb var vi alltid tvungna att skicka ut sökpatruller efter de mest löpska kollegorna, gifta som ogifta, vid personalfesterna.

Pilska postisar?

Gunnel sa...

Anders: Och de syndfulla hittades förstås i postbussarna. Postens diligenstrafiks anställda förlustade sig tydligen på ett sätt som vi postkassörer aldrig skulle kommit på.

Annica sa...

Aftonbladet har kanske bara beskrivit två olika arbetsplatser - en mansdominerad och en kvinnodito. ;)

Gunnel sa...

Annica: I så fall borde det vara ännu svårare att hitta någon att roa sig med eller tänker jag alldeles fel.