måndag 24 juni 2013

Bilder från en midsommarhelg


Midsommarhelgen är över. Vi som levat länge tycker nog att idag, den 24 juni, är den rätta dagen för midsommarafton. Så var det alltid tidigare, innan någon instans bestämde annat.

Mest minns jag den midsommarafton när jag kom hem från BB med den förstfödde. Varken moder eller flaska fungerade, så den nyblivne fadern matade babyn med sked. Hysteri låg i luften men allting gick väl och babyn är numera en vuxen snart 50-årig man, som knappast fått några skador av sin ovanliga start i livet.

På midsommardagens kväll kom solen fram efter en regnig dag.

Foto från söndagens långpromenad från Norra till Södra hamn.

Trevlig vecka!

2 kommentarer:

Annica sa...

Min äldste bror var ju född 23 juni, d.v.s. den "riktiga" midsommaraftonen. Nu är det ingen ordning längre. ;-) Varför ska man ändra på allt?

Spännande det där med skedmatning av nyfödd baby. Det är nog inte många som provat just den varianten, i den åldern.

Gunnel sa...

Annica: Även solen har sina fläckar, midsommarafton var tidigare den 23:e, midsommardagen den 24:e. Här skriver jag en blogg utan att kolla fakta. Fy mig!