lördag 17 augusti 2024

Tomhet i mitt huvud bor


Inget speciellt har hänt den här veckan och det är så jag vill att det ska vara, men bloggen skulle absolut bli intressantare om bloggerskan själv hade ett händelserikare liv.


Veckan enda händelse är att jag har klippt mitt svintohår hos en glad och trevlig frissa. Den här gången talade vi om sorgliga ting. Hon hade mist sin mamma i sommar och mammor är viktiga personer i ens liv.



Vi har inte rest någonstans i sommar. Bilen har gått 153 mil på ett helt år och det är till Sunderbyn och Storheden de längsta resorna har gått. Inte ens IKEA har vi besökt, vilket är rätt ovanligt, eftersom min man är en av få karlar som gillar att gå omkring och strosa på varuhuset. Med kännarmin skådar han handduken "Tekla" eller pallen "Putte" och ignorerar hustruns kommentarer om att vi redan har både handdukar och pallar. Men köttbullarna sitter fint och jag är glad över makens tålmodighet. Känner andra män som tycker att en dag på varuhuset är rena Golgatavandringen.

Och nu är blogginlägget färdigskrivet. Punkt!





 

8 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken läcker vas!

Gunnel sa...

Anonym: Javisst är den kul. 10 kronor på loppis.

Annica sa...

Vasen är häftig! Ett trevligt loppisfynd. Sedan följer dina fina naturbilder. I ditt förra inlägg skulle jag skriva om de vackra bilderna men glömde det. Tackar för dem nu.
Tror att din hubby är rätt unik när det gäller att vandra runt på IKEA. De flesta män får något panikartat i blicken innan man ens hunnit uttala hela varuhusnamnet.

Gunnel sa...

Tack för bildberömmet. Den här sommaren har prunkat mer än vanligt tack vare lagom sol, värme och regn.
Och att ha "guben" med sig på IKEA är inga problem.

Monet sa...

Jag tycker att ditt blogginlägg är helt perfekt! Precis så känner jag själv att tillvaron ska vara nu efter ett hektiskt yrkes- och familjeliv. Det är väl verkligen inget fel på varken frissabesök, ankor och en man som gillar IKEA. Det gör min också och det är inte för köttbullarnas skull - vi tar alltid den rimmade laxen! Under Frankrikeåren kändes varuhuset som det svenskaste som fanns - inte för att vi precis längtade efter det men det var ändå både kul och väldigt praktiskt! Tack för fin inblick i stillsam svensk vardag!

Gunnel sa...

Monet: Tack för snälla ord. Ju äldre man blir desto mer njuter man av en lugn och stillsam tillvaro.

Monica sa...

Intressant att läsa om maken som tittar på pallar och handdukar😄maken här strosar också gärna på Ikea men nu var det två år sedan. Vi kommit av oss. Vi alltid varit på världens största i Kungens kurva men som nu har plats två efter Filippinerna. Och jag var en som efter studentliv och utbildning i Uppsala hade noll Ikea, möbler och saker, köpte i små fina möbelaffärer enbart men tittade och fick idéer. Idag har vi lite av Ikea det som varit fint som vi tycker och jag fullkomligt älskar att skruva ihop dem. Början här i Stockholm blev deras garderober som fattades i vår köpta lägenhet så det måste åtgärdas.
Och nya sängar till stuglandet köptes raskt och då fick vi uppleva Uppsala Ikea som är lite småtrevligt i mindre skala.

Ätit julbord i Kungens kurva ett par gånger och både trevligt och intressant med alla som gör det.

Och glad att sommaren varit så fin men vi har inget behov av att hetsa runt men gör något extra ibland och känner oss väldigt glada då, mest av att träffa nära och kära, sen latar vi oss igen. Ganska skönt att kunna göra det. Fantastiskt egentligen.

Gunnel sa...

Monica: Vårt närmaste IKEA finns i Haparanda och dit är det en 11-12 mil tror jag, så det blir en riktig dagsutflykt om man vill åka dit.