fredag 4 oktober 2019

10 år med bloggen


Den 4 oktober 2009 skrev jag mitt allra första blogginlägg. Idag 10 år senare kommer delar av mitt första alster i repris.



"Jag har länge tänkt börja blogga, men inte kommit till skott tidigare. Varje dag när man läser morgontidningen finns det alltid något att reta upp sig på och därför vore en blogg ett bra ställe att få ut sin frustration på. Samtidigt undrar jag varför jag har behov av att skriva på nätet och inte bara hemma i kammaren för mig själv. På det har jag inget svar. Det ligger kanske en viss tjusning i att vara med i den moderna samtalsvärlden.



Det är kallt och blåsigt idag. Min dagliga vandring med MP3-spelaren blir nog inte av idag. Tycker du inte om fågelsång? frågar min granne som ser mig med musikmaskinen i örat. Nej, granne, är mitt svar, jag föredrar Elvis och Bruce på min vandring i tallskogen.




Mitt stolta lag Luleå hockey förlorade i går mot Färjestad. Det gläder bara värmlänningar och västerbottningar.

Mannen och jag har redan löst DN-krysset. Resten av dagen får vi ägna åt vad vi tycker känns bäst. Det var allt för nu och det kändes bra."

Slut på debutinlägget. Mycket har hänt på 10 år både i den stora och lilla världen, men för att inte bli för långrandig så slutar jag här!

Hej!

6 kommentarer:

Lennart sa...

Jag trodde att vi skulle få se vad du tycker om den intelligente kommunchefen i Luleå.
Luleå ska ju spara stora summor på skolor och barnomsorg. Inte konstigt att man måste spara när man har så utbildade chefer !

Gunnel sa...

Lennart: Vår kommundirektör har fått sparken, det kostar kommunen 2 miljoner, han ska ju ha lön i 13 månader framöver. Det han har sysslat med är rent bortitok samtidigt som kommunen ska spara miljoner. En välbetald chef som ändå behöver konsulthjälp. Hugaligen!

Lennart sa...

Jag gillar ordet bortitok, det förklarar det mesta!

Anders sa...

Apropå kloka beslut så hade DN ett citat av undertecknad i tidningen häromdan: "Finns det något kommunalt eller statligt byggprojekt som håller budgeten? Det vore väl en sensation?"

Annica sa...

Grattis till de tio trevliga bloggåren! Då är det bara att ta itu med nästa tioårsperiod. :)
Snart får den höglönade men lågsmarte kommunchefen ett nytt jobb med ännu bättre lön. Så brukar det gå till när makthavare gör bort sig. I de kretsarna får man bra betalt för sina misstag.

Gunnel sa...

Lennart: "Bortitok" kan man säga för att förklara det som är obegripligt.

Anders: Ett utmärkt citat. Men visst är det märkligt att det finns så många välutbildade och högavlönade människor som har så svårt för matte. De oförutsedda kostnaderna finns inte i deras värld.

Annica: Troligen blir det väl någon annan kommun som lockas av hans CV. Fadäser är snabbt glömda och vår direktör hittar nog en annan försörjning efter de 13 månader kommunen avlönar honom.

Gillar ordet "lågsmart."